سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والیبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

شکست فرانسه مقابل چشمان هواداران خودی در جدال با اسلوونی

در یک جنگ تمام‌عیار، قهرمان المپیک توکیو و لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ مقابل قدرت نوظهوری به نام اسلوونی نتیجه را واگذار کرد.

در ادامه مسابقات والیبال المپیک پاریس در بخش مردان، تیم ملی والیبال اسلوونی در حضور ۱۰ هزار هوادار فرانسوی توانست با نتیجه سه بر دو از سد قهرمان المپیک توکیو، فرانسه، بگذرد و با کسب سومین برد در صدر گروه یک قرار بگیرد. در دیداری که بیش از ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه به طول انجامید، اسلوونی با پیروزی در ست‌های اول، دوم و پنجم، سومین پیروزی خود را در این مسابقات کسب کرد.

اسلوونی که دو ست اول را پیروز شده بود، انتظار می‌رفت در ست سوم هم کار میزبان را یکسره کند؛ اما فرانسه در آخرین لحظات ست سوم به لطف سرویس‌های خوب آنتوان بریزارد و حمایت تماشاگران خود، به بازی بازگشت و سرنوشت این جدال جذاب را به ست چهارم کشاند. ست چهارم، اوج عملکرد درخشان خروس‌ها در این مسابقه بود؛ تیم آندره‌آ جیانی در سرویس، حمله، دفاع و دریافت توپ اسلوونی را از پای در آورد تا همه چیز از نو نوشته شود و بینندگان یک ست دیگر این نبرد حساس و تماشایی را تماشا کنند.

اسلوونی ست پنجم را توفانی شروع کرد، اما فرانسه رفته‌رفته اختلاف را جبران کرد، به طوری که دو تیم در امتیاز ۱۰ برابر شدند. در نهایت اشتباهات فردی خروس‌ها، سرویس‌های مهلک میهمان و البته تصمیمات سرنوشت‌ساز داور اول، حکم به پیروزی و صدرنشینی مقتدرانه اسلوونی داد.

در این دیدار، به مانند دو بازی گذشته، تونچک اشترن امتیازآور بود و برای تیم ملی والیبال اسلوونی توانست ۲۸ پوئن کسب کند. در تیم ملی والیبال فرانسه نیز اروین انگاپت بیست و یک امتیاز به دست آورد.

اسلوونی با سه بردی که به دست آورده به احتمال فراوان در جدول کلی بین دو تیم برتر قرار خواهد گرفت و در مرحله یک‌چهارم نهایی با تیم آسان‌تری رو در رو خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.