نواک جوکوویچ صربستانی به فینال المپیک صعود کرده و برای کسب مدال طلا با کارلوس آلکاراس رقابت خواهد کرد.

نواک جوکوویچ اسطوره صربستانی و ۳۷ ساله تنیس دنیا، با پیروزی دو بر صفر در نیمه نهایی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل لورنزو موزتی ایتالیایی به فینال رسید.

صربیناتور در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ حریف ایتالیایی اش را شکست داد تا بعد از ۳ تلاش ناموفق بالاخره طلسم ناکامی در نیمه‌نهایی المپیک را بشکند و برای اولین بار به دیدار پایانی بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان برسد.

جوکوویچ با این پیروزی بعد از آندره آغاسی، راجر فدرر، اندی ماری و رافائل نادال به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که علاوه بر چهار گرند اسلم حضور در فینال انفرادی مردان المپیک را تجربه می‌کند. همچنین از زمان بازگشت تنیس به مسابقات المپیک در سال ۱۹۸۸، جوکوویچ با ۳۷ سال و ۷۴ روز مسن‌ترین بازیکنی است که به فینال المپیک راه پیدا می‌کند.  

اما جوکوویچ که حالا مدال نقره را برای خود تضمین کرده، هنوز یک مانع بزرگ دیگر را بین خودش و مدال طلا می‌بیند و در قدم آخر باید با سرسخت‌ترین حریفش یعنی کارلوس آلکاراس اسپانیایی روبرو شود.

اعجوبه ۲۱ ساله اسپانیایی سه هفته قبل در فینال ویمبلدون شکست سنگینی را به پرافتخارترین بازیکن تاریخ تحمیل کرد و حالا جوکوویچ تشنه انتقام از رقیب جوانش است.

جوکوویچ و آلکاراس تاکنون شش بار با هم بازی کرده‌اند که سهم هر یک سه پیروزی بوده است.  آلکاراس در هر دو فینال گذشته موفق شده بود جوکوویچ را از پیش رو بردارد و نشان داده راه شکست ورزشکاری که ۱۶ سال از او بزرگتر است را خیلی خوب بلد است.

بیست و یک روز پس از پیروزی آلکاراس در چمن، آنها یکشنبه، هفتمین دیدار خود را خواهند داشت، این بار در زمین خاکی و برای کسب مدال طلای المپیک.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار