سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شکاف بین بایدن و نتانیاهو پس از تنش‌افزایی رژیم صهیونیستی در منطقه

منابع آگاه می‌گویند بایدن در گفتگو با نتانیاهو صدای خود را بلند کرده و خواستار به نتیجه رسیدن توافق تبادل اسرا ظرف ۲ هفته آینده شده است.

وبگاه خبری آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی می‌گوید رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی روز پنجشنبه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته تا تشدید تنش‌ها در منطقه را متوقف کرده و به سمت توافق آتش‌بس و تبادل اسرا حرکت کند.

این دو مقام می‌گویند اگرچه بایدن با نتانیاهو تماس گرفته تا با او درباره آمادگی‌های نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی صحبت کند، اما گفتگوی این دو نفر دلیل دیگری نیز داشته و از این جهت بوده که بایدن برای نتانیاهو مشخص کند که از جهت‌گیری‌های او در هفته‌ای که گذشت، راضی نبوده است. 

یکی از مقامات آمریکایی می‌گوید بایدن از نتانیاهو شکایت کرد که چرا طی دو هفته گذشته در خصوص تضمین مبادله اسرا صحبت کرده‌اند، اما نتانیاهو در نهایت دست به ترور مقام حماس در تهران زده است. این مقام آمریکایی گفت که بایدن به نتانیاهو گفته در صورت پاسخ ایران به او کمک خواهد کرد، اما انتظار دارد پس از آن رژیم صهیونیستی فورا به سمت معامله تبادل اسرا حرکت کند و اینکه در صورت تشدید مجدد تنش‌ها دیگر نمی‌تواند روی نجات اسرائیل از سوی آمریکا حساب باز کند. 

از سوی دیگر، یک مقام صهیونیست نیز گفته است که طی این گفتگو بایدن خشمگین شده و صدای خود را بلند کرده و تاکید کرده که می‌خواهد توافق ظرف ۱ یا ۲ هفته به نتیجه برسد. 

بایدن در حال حاضر و در ۶ ماه مانده به پایان ریاست جمهوری خود بر توافق آتش‌بس غزه تمرکز کرده و آن را هسته اصلی فعالیت‌های خود قرار داده است. جو بایدن به دنبال بر جای گذاشتن میراث سیاسی از ریاست جمهوری خود است و قصد دارد با این کار، راه را برای کامالا هریس نیز هموار کند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.