سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دو درجه‌ای دمای هوای مردادماه در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال میانگین دمای مرداد ماه استان نسبت به میانگین بلندمدت دو درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است.

معصومه نوروزی با اشاره به افزایش دمای هوای تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته، اظهار داشت: به طور میانگین دما در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلندمدت ۱.۵ (یک و نیم) درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است.

وی افزود: افزایش دما در برخی ایستگاه‌های استان رکوردشکنی کرده است و همین موضوع که نشان از تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی هوا دارد می‌تواند تاثیرات زیادی بر محیط زیست، بخش کشاورزی و منابع آب بگذارد.

نوروزی از تداوم استقرار توده هوای گرم در استان تا اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: آسمان استان در این مدت صاف تا کمی ابری در بعدازظهر‌ها همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد است.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: همچنین در برخی نقاط استان احتمال غبار رقیق همراه با کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و احتمال رگبار‌های خفیف و موقتی در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی افزود: در شبانه‌روز گذشته لردگان با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه و بلداجی با کمینه دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

برچسب ها: دمای هوا ، افزایش دما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.