سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاوم سازی ۱۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان از مقاوم سازی ۱۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد.

مسعود رضایی گفت: از زمان آغاز نهضت بهسازی خانه‌های روستایی تاکنون از تعداد ۱۶۵ هزار واحد مسکونی روستایی استان همدان نزدیک به ۱۱۳ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی و بهسازی شده است.

او گفت: این تعداد واحد مسکونی مقاوم سازی و بهسازی شده معادل ۶۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان همدان به شمار می‌رود که به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار خانوار روستایی داریم که در ۱۶۵ هزار واحد مسکونی زندگی می‌کنند و از این واحد‌ها تاکنون ۱۱۳ هزار واحد مقاوم سازی و بهسازی شده است.

رضایی گفت: در همدان نیز سهمیه‌ای که برای بهسازی خانه‌ها به روستا‌های این استان اختصاص پیدا می‌کند، بیش از ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد است که هر ساله ابلاغ و بر اساس نیاز‌های شهرستان‌ها، برش شهرستانی انجام و ابلاغ می‌شود.

او گفت: در طول یک‌سال گذشته نیز هشت هزار و ۵۰۰ متقاضی ساخت و بهسازی واحد روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده اند و درصورت تقاضای مردم این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی و بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی به هر متقاضی، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله واگذار می‌کند.
رضایی گفت: متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی می‌توانند با مراجعه به شهرداری، نقشه و پروانه دریافت کنند و با گرفتن معرفی‌نامه شهرداری شهر مربوطه، به بنیاد مسکن شهرستان مورد نظر مراجعه و از تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.