سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید گوشت قرمز در رشتخوار خراسان رضوی افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: طرح «سیدرگذاری» که با مشارکت دامداران این منطقه بر روی سه هزار راس میش امسال انجام شد، موجب افزایش هفت درصدی تولید گوشت قرمز در این شهرستان شد.

علیمردان خزاعی گفت: در قالب این طرح تولید سه هزار راس بره‌پرواری و ۷۵ تن گوشت قرمز اضافه بر تولید قبلی حاصل شده است.

وی ادامه داد: سیدرگذاری یکی از اقدام‌های مهم در دامداری گوسفند است که به منظور تولید نسل جدید و بهبود عوامل ژنتیکی در گله انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار بیان کرد: در این فرآیند یک گوسفند نر برای تلقیح چند گوسفند ماده استفاده می‌شود، با این اقدام ژنتیک ماده گوسفند و کیفیت نسل جدید گوسفندان تولید شده بهبود می‌یابد.

وی تصریح کرد: جمعیت دام سبک شهرستان رشتخوار ۱۱۸ هزار رأس با تولید ۱۳۱ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ بود که با انجام عملیات سیدرگذاری و سایر اقدامات، پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت امسال در رشتخوار به ۲۰۰ تن برسد.

خزاعی کاهش قیمت اقلام مصرفی دام سبک مانند جو و ذرت را از دیگر دلایل افزایش تعداد دام سبک در سال جاری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود دام مولد در سال‌های قبل و به طبع آن افزایش قیمت گوشت قرمز، امور دام به همراه اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی رشتخوار اقدام به برگزاری دوره آموزشی - ترویجی در قالب کلاس‌های علمی و عملی برای افزایش میزان دوقلوزایی این منطقه کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: دامداران شهرستان نیز با انجام عملیات «سیدرگذاری و هورمون‌تراپی» در پیشبرد این طرح کمک کردند و اکنون شاهد افزایش تعداد دام سبک در رشتخوار هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.