سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید نصرالله:

هدف از حادثه مجدل‌شمس، ترور رهبران و فرماندهان مقاومت بود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اکنون نتانیاهو به ترور دل خوش کرده تا دستاورد‌هایی برای خود دست و پا کند و به نمایش بگذارد، غافل از اینکه ترور رهبران تأثیری بر مقاومت ندارد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (پنجشنبه) به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و همچنین شهادت «فواد شکر» فرمانده شاخص مقاومت اسلامی لبنان سخنرانی کرد.

 دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر شهید فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله در حمله تروریستی دشمن صهیونیستی به بیروت، شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به این جنبش و گردان‌های شهید عزالدین القسام تبریک و تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: شهادت برادر عزیزمان «اساعیل هنیه» را به برادران خود در حماس و گردا‌های القسام، ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی، تبریک و تسلیت می‌گویم. ما در مقاومت و شهادت با حماس شریک هستیم و به پیروزی حتمی دست خواهیم یافت.

سید حسن نصرالله درباره عملیات ترور اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «حاره حریک» در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت گفت: دشمن در هنگام ترور شهید فؤاد شکر فرمانده حزب الله، ساختمانی مملو از غیرنظامیان را در حاره حریک هدف قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمن از بمباران ساختمانی در ضاحیه جنوبی، ترور «فواد شکر» فرمانده بزرگ جهادی بود که به شهادت هفت نفر از جمله یک مستشار ایرانی و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید.

سید نصرالله تأکید کرد این جنایت اسرائیل، واکنش به حادثه مجدل شمس نبود، بلکه تلاش برای انحراف افکار عمومی است که در راستای از بخشی از جنگ صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: دشمن فواد شکر را به کودک کشی در مجدل شمس متهم کرد و به این بهانه و اتهام، بزرگترین عملیات فریب جهت انحراف افکار عمومی را انجام داده است.

 وی تصریح کرد: دشمن در حادثه مجدل شمس بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی به حزب الله اتهام زد، این در حالی است که تحقیقات داخلی ما نشان می‌دهد ما هیچ ارتباطی با حادثه مجدل شمس نداشتیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هدف از حمله به مجدل شمس ایجاد درگیری و کشمکش میان دروزی‌ها و شیعیان جولان است، این در حالی است که ما قاطعانه مسئولیت خود را در قبال حادثه مجدل شمس رد کردیم و جرأت داریم اگر اشتباهی مرتکب شدیم، بپذیریم.

سید نصرالله خاطرنشان کرد: وقتی اسرائیلی‌ها متوجه شدند که قربانیان مجدل شمس بیشتر کودکان و زنان هستند، تصمیم گرفتند حزب الله را متهم کنند. شواهد و مدارک زیادی داریم که بسیاری از موشک‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به عکا و دیگر مناطق اصابت کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: برخی کشور‌ها از ما خواستند به حمله دشمن صهیونیستی به ضاحیه جنوبی پاسخ ندهیم. ما در همه جبهه‌ها در یک نبرد تمام عیار قرار داریم و این نبرد وارد مرحله جدیدی شده است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما بهای پشتیبانی خود از غزه و حمایت از مسئله فلسطین را می‌پردازیم و این هزینه را می‌پذیریم و می‌پردازیم.

وی تاکید کرد: ما تاوان حمایت خود از غزه را می‌پردازیم و صد‌ها نفر از ما از جمله غیرنظامیان به شهادت رسیدند. دبیرکل حزب الله این پرسش را مطرح کرد که آیا تصور می‌کنند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران به شهادت برسانند و ایران ساکت بماند؟

وی تصریح کرد: هدف از ترور رهبران تضعیف اراده و تسلیم کردن است، اما نزدیکان نتانیاهو به او اطمینان دادند که این امر مقاومت را تضعیف نخواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اکنون نتانیاهو به ترور دل خوش کرده تا دستاورد‌هایی برای خود دست و پا کند و به نمایش بگذارد و نتیجه در برابر حماس و جهاد، تشدید مقاومت بوده است.

سید نصرالله با تأکید بر اینکه ترور شهید فؤاد شکر عزم و اراده ما را افزایش می‌دهد، گفت: ترور رهبران تأثیری بر مقاومت ندارد و تجربه نشان داده که مقاومت همچنان در حال رشد و تقویت است.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: بسیار گریه خواهید کرد، چون نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید. لحن رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ترور هنیه تندتر از لحن ایشان پس از هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق بود.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد دشمن همه خطوط قرمز را نادیده گرفته است و ویرانی گسترده‌ای را به بار آوردند. هیچ راهی جز توقف جنگ در غزه نیست.

سید نصرالله اضافه کرد: علت آرامش جبهه جنوب لبنان خواست من از رزمندگان برای برگزاری تشییع پیکر شهید سید فواد بود و از فردا جبهه پشتیبانی کار خود را از سر خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: همه می‌دانند که مقاومت به جنایت و تجاوزگری دشمن پاسخ خواهد داد. برخی می‌خواهند ماهیت این اقدام را کوچک کنند.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن و کسانی که پشت دشمن هستند منتظر پاسخ حتمی ما باشند. بین ما و شما روز‌ها و شب‌ها و میدان نبرد است.

وی افزود: نمی‌گویم که ما حق پاسخگویی در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌داریم، بلکه می‌گویم پاسخ می‌دهیم و آنها باید منتظر بمانند و پاسخ در اختیار میدان خواهد بود.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: پاسخ مقاومت به ترور شهید فواد شکر ثابت و غیرقابل بحث است و دشمن و آنانکه از این رژیم حمایت می‌کنند، قطعا باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند.

وی تأکید کرد دشمن نمی‌داند پاسخ ما از شمال یا از جنوب فلسطین خواهد آمد و آیا این پاسخ جداگانه یا همزمان خواهد بود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه واکنش به ترور سید فواد شکر متفاوت از اقدامات جبهه شمال است، خاطرنشان کرد: واکنش به ترور سید فواد کاملا متفاوت از کاری است که ما در جبهه در حال انجام هستیم. انشالله از فردا کار خود را مانند پیش از شهادت حاج فواد شروع خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: امروز همان سخن حضرت زینب سلام‌الله‌علی‌ها را به صهیونیست‌ها می‌گوییم: هر چه نیرنگ داری به کار بند و نهایت تلاشت را بکن و هر کوششی که داری به کار گیر؛ اما به خداوند سوگند با همه این تلاش‌ها یاد ما را محو نخواهی کرد و چراغ وحی ما را خاموش نتوانی نمود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.