سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت خودجوش مردم خاش برای اهدای خون

شهروندان خاش در حرکتی خودجوش با هدف تامین نیاز‌های خونی بیماران به پایگاه انتقال خون این شهرستان مراجعه کردند.

صابره ترشابی مسوول پایگاه انتقال خون شهرستان خاش با اشاره به اینکه افزون بر ۲۰۰ بیمار تالاسمی، ۲۹۰ بیمار هموفیلی و ۶۸ بیمار دیالیزی در این شهرستان زندگی می‌کنند، گفت: اهدای خون، اهدای زندگی بوده و با توجه به اینکه در شهرستان خاش و استان سیستان و بلوچستان افراد زیادی چشم انتظار دریافت خون و فرآورده‌های خونی هستند، از شهروندان خاش تقاضا داریم برای تامین نیاز‌های خونی بیماران به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

وی بیان کرد: عمل خون گیری در پایگاه انتقال خون شهرستان خاش، همه روزه از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر انجام می‌شود.

مسوول بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی خاش نیز با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان افزون بر سه هزار بیمار تالاسمی داریم و در خاش این آمار ۶۸ نفر است، از مردم شهرستان برای اهدای خون دعوت کرد.

وی اظهارداشت: در بخش دیالیز بیمارستان خاش هم اینک هشت تخت داریم که جوابگوی مراجعان و تامین رفاه حال آنان نیست، بنابراین این بخش نیاز به توسعه و افزایش تخت دارد، امیدواریم در دولت نگاه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد.

وی افزود: بیماران دیالیزی به صورت یک روز درمیان و پانزده نوبت در ماه یعنی هر بار مراجعه به بخش دیالیز باید سه و نیم ساعت تحت نظر باشند، که این موضوع در شهرستان خاش جای تأمل و توجه ویژه خیران و مسئولان دارد.

برچسب ها: انتقال خون ، اهداخون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.