سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تور بازرسی کیفی حدنگاری اراضی کشاورزی به صورت منطقه‌ای اجرایی می‌شود

طبق اعلام رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تور بازرسی کیفی حدنگاری اراضی کشاورزی در تمامی استان‌های کشور طی یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

حسن بابایی در یکصد و بیستمین نشست شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به میزبانی اداره کل ثبت کرمان برگزار شد، گفت: اولین تور بازرسی کیفی حدنگاری اراضی کشاورزی در خراسان رضوی از یازدهم مردادماه آغاز می‌شود تا ضمن بررسی حدنگاری‌های انجام شده، قصور موجود شناسایی و رفع شود.

وی ضمن محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، عنوان کرد: سکوت سازمان ملل نشان می‌دهد عزم جهانی نیز برای برخورد با این رژیم وجود ندارد.

به اعتقاد معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ایده بسیار خوبی است که مدیران و معاونین را به‌صورت مرتب ارزیابی و کارنامه عملکردی صادر کنیم و این کارنامه‌ها مبنای انتصابات مدیران قرار گیرد.

براساس اعلام بابایی، در شهریورماه امسال همایش ماندگاری برای تقدیر از نقشه برداران برتر در سطح کشور خواهیم داشت و در این همایش از ۱۰۰ نفر از همکاران نقشه بردار برتر به نحو شایسته تقدیر می‌شود.

وی ضمن بیان این مطلب که تاکید ریاست قوه قضاییه بر اجرای حدنگاری درتمامی عرصه‌های کشور است، گفت: باید مشکلات موجود در این مسیر نیز شناسایی و رفع شود و ریاست معظم قوه قضاییه نیز تاکید دارد که مشکلات موجود به وی اطلاع داده شود.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر همکاری دهیاران در اجرای طرح کاداستر در اراضی روستایی نیز تاکید کرد و ادامه داد: می‌طلبد که با همکاری دهیاران روند حدنگاری اراضی روستایی کشور سرعت یابد.

وی اظهار کرد: از مدیران و کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌خواهیم که کار جهادی خود در این سازمان را اقدامی اداری قلمداد نکنند و بدانند که بدون شک این اقدامات مورد رضایت خداوند قرار می‌گیرد.

به گفته وی، مدیران و کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک باید مدیریت، خلاقیت و بهره‌وری را در استان‌ها بر عهده گیرند و با شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکردها، نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کنند.

به گفته محمدعلی فلاح مدیرکل حدنگاری و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، میزان کل اراضی شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۵۶ هزار و ۴۱۵ هکتار است که با امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان ثبت اسناد و املاک و شرکت شهرک‌های صنعتی، بیش از ۱۳۲ هزار هکتار از این میزان حدنگاری شده است.

فلاح در این نشست گفت: پس از صدور اسناد مالکیت اراضی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تفکیک اراضی برای واگذاری به شرکت‌های متعدد باید با سرعت انجام شود.

وی گفت: در استان کرمان از مجموع ۵ هزار و ۶۸۵ هکتار اراضی شهرک‌های صنعتی، برای ۴ هزار و ۶۸۴ هکتار سند مالکیت حدنگاری صادر شده است و از این تعداد نیز برای ۴ هزار و ۶۲۰ هکتار معادل ۹۹ درصد، اسناد تفکیکی صادر شده و تحویل متولیان امر شده است که بالغ بر ۲ هزار مورد از این اسناد در یکسال اخیر صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولین استانی و نیز اصحاب رسانه در زمینه تبیین ضرورت حدنگاری گفت: متعاقب طرح موضوع ضرورت و فواید حدنگاری در شورای قضایی و شورای اداری استان کرمان و نیز دیدار‌های جداگانه با مسئولین دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، در کمیته بهره‌وری استان حدنگاری به عنوان یکی از ۱۲ برنامه پیشران توسعه استان کرمان اعلام شد.

به گفته وی، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مجموعه ثبت اسناد و املاک استان، حدنگاری پهنه‌های مختلف بویژه اراضی کشاورزی و باغ‌ها با جدیت دنبال می‌شود به طوری که در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی شاهد جهش پنج برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و با حدنگاری ۵۵ درصد از اراضی زراعی استان، رتبه صدور اسناد زراعی استان بهبود یافته است.

سیدمهدی هاشمی همچنین با اشاره به فراهم شدن امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای صنایع در صورت اخذ سند مالکیت گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حدنگاری شهرک‌های صنعتی به یکی از اولویت‌های این اداره کل تبدیل شده است و از مجموع ۴ هزار و ۷۸۵ فقره سند مالکیت که تا کنون برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان صادر شده است، ۱۹۰۵ فقره سند معادل ۴۰ درصد کل اسناد، صرفا در بازه زمانی یک‌سال اخیر صادر شده است.

وی در پایان افزود: از مجموع ۱۸ میلیون و ۲۷۲ هزار هکتار سطح کل استان کرمان، برای ۱۷ میلیون و ۴۳۹ هزار هکتار از پهنه‌های استان سند مالکیت حدنگار شده است که حکایت از حدنگاری ۹۵/۷ درصد از اراضی استان کرمان دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.