سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۴؛

صعود دراماتیک جاسوس‌ها با وجود کسر ۶ امتیاز/ برزیل با خوش شانسی از حذف گریخت

قهرمان المپیک توکیو ۲۰۲۰ تسلیم نشد و به زیباترین شکل ممکن در پاریس صعود کرد.

دور سوم و پایانی مسابقات فوتبال المپیک در بخش بانوان، چهارشنبه برگزار شد و هشت تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شدند.

در مهمترین بازی تیم ملی زنان کانادا قهرمان دوره قبل مسابقات که به دلیل جاسوسی با پهپاد از تمرین حریف نخستش در این بازیها، با کسر ۶ امتیاز مواجه شده بود، در بازی آخرش هم توانست با یک گل کلمبیا را شکست دهد تا با ۳ پیروزی پیاپی و البته ۳ امتیاز (به دلیل کسر ۶ امتیاز) به شکلی دراماتیک به مرحله بعد صعود کند.

کانادا که در بازی گذشته مقابل فرانسه در دقیقه ۱۰۲ به پیروزی رسیده بود تا برای صعود امیدوار بماند، امشب هم به شکل رویایی از دستاورد خود دفاع کرد تا بالاتر از کلمبیا در رتبه دوم گروه قرار بگیرد و همچنان شانس کسب مدال طلا برای آنها زنده باشد.

در دیگر بازی این گروه، فرانسه میزبان پس از پیروزی ۲-۱ مقابل نیوزیلند، ۶ امتیازی صدرنشین شد. در این گروه علاوه بر فرانسه و کانادا، کلمبیا هم به عنوان یکی از دو تیم برتر سوم گروه‌ها به دور بعد صعود کرد.

در گروه B تیم ملی آمریکا موفق شد با نتیجه دو بر یک استرالیا را شکست دهد و با ۹ امتیاز کامل به عنوان صدرنشین صعود کند.  شاگردان، اما هیز در دور بعد با ژاپن رو به رو می‌شوند. در دیگر بازی گروه B، آلمان توانست با نتیجه پر گل ۴-۱ بر زامبیا چیره شود تا ضمن ۶ امتیازی شدن در گروه، در مرحله بعدی به مصاف فرانسه برود.  

در این گروه استرالیا با سه امتیاز و تفاضل گل -۳ در رتبه سوم قرار گرفت و همراه با زامبیای بدون امتیازی حذف شد.

در گروه C برزیل مقابل اسپانیا قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۲-۰ شکست خورد. این دومین باخت زنان برزیلی در این دوره از رقابت‌ها بود تا به خوبی نشان دهنده عملکرد پایین‌تر از سطح انتظار آنها باشد. مارتا اسطوره ۳۸ ساله فوتبال زنان برزیل، در دقیقه ۶+۴۵ بازی به دلیل یک تکل بلند روی اولگا کارمونا از اسپانیا، کارت قرمز دریافت کرد و از زمین اخراج شد. البته او خوش شانس بود که تیمش با بخت خوبش و فقط به دلیل یک تفاضل گل بهتر نسبت به استرالیا (تیم سوم گروه B) توانست به عنوان یکی از دو تیم بهتر سوم گروه‌ها به مرحله بعد صعود کند و شاید شانس پوشیدن دوباره لباس تیم ملی کشورش را داشته باشد.  

مارتا که ۳۸ ساله است، با ۱۱۹ گل ملی، رکورددار گلزنی در تیم ملی برزیل است و شش بار عنوان بهترین بازیکن زن فیفا را کسب کرده است. او در شش دوره جام جهانی زنان و شش دوره المپیک شرکت کرده و دو مدال نقره المپیک در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ را به دست آورده است. اگر برزیل در یک چهارم نتواند فرانسه میزبان را شکست دهد، این بازی آخرین بازی ملی مارتا بود که با اخراجش از زمین بازی همراه شد.

در دیگر دیدار این گروه، ژاپن با نتیجه ۳-۱ بر نیجریه غلبه کرد تا به عنوان تیم دوم پس از اسپانیا، راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.  

مرحله یک‌چهارم نهایی فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۴

ایالات متحده آمریکا - ژاپن

اسپانیا - کلمبیا

کانادا - آلمان 

برزیل - فرانسه  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.