سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس:

روح عاشورا در زندگی زنان غزه، تنیده شده است

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه روایتگری باید مبتنی بر عقلانیت، ایمان و معرفت باشد، گفت: امروز روح عاشورا در زندگی زنان غزه تنیده شده است.

نشست سخنوران، ستایشگران و شعرای آیینی (ویژه برنامه بانوان) بيست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی عصر چهارشنبه ۱۰ مرداد در محل سالن همایش‌های استانداری کرمان برگزار شد. 

زهره یزدان‌پناه، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدسدر این مراسم گفت: اگر شناخت وجود داشته باشد، ایمان از آن نتیجه می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری( مدظله العالی‌) در زمینه روایتگری افرود: حضرت زینب (س) علاوه بر مدیریت بحران و ولایتمداری از هنر روایتگری برخوردار بوده‌اند.

نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به اینکه روایتگری باید مبتنی بر عقلانیت، ایمان و معرفت باشد، تصریح کرد: امروز روح عاشورا در زندگی زنان غزه تنیده شده است.

وی به موقع عمل کردن، مکان شناسی و زبان شناسی را از الزامات روایتگری دانست و بیان کرد: باید با نگرش مبتنی بر ایمان و عقلانیت، زمان و مکان عاشورای خودمان را تشخیص دهیم و وارد میدان شویم، درست همانند کاری که حضرت زینب (س) انجام دادند.

 یزدان پناه تصریح کرد: قطب‌نمای وجود خودمان را با عاشورا تطبیق دهیم و روایت کنیم، چون اگر ما روایت نکنیم، دشمن روایت خواهد کرد و حقیقت را وارانه جلوه خواهد داد.

مریم حاج عبدالباقی، پژوهشگر حوزه علوم قرآنی با اشاره به اینکه مفسدین حرکت آفرین هستند و نباید از مفسدین اطاعت و تبعیت کرد، گفت: اصلاح مفسدین سخت‌ترین کار است و همه انبیاء به دنبال اصلاح جامعه بودند.

وی با اشاره به تبعیت برخی از جوانان از زندگی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بیان داشت: امروز والدین در برابر این مساله یا از فرزندان خود تبعیت می‌کنند یا با آن ها به وضوح به مخالفت و برخی‌ها به اصلاح رفتار فرزندانشان می‌پردازند.

این پژوهشگر حوزه علوم قرآنی خطاب به حضار گفت: در تبلیغ، نوحه‌ها و شعر خوانی خود خدا را فراموش نکنید. ما اجازه نداریم از سیره ۱۴ معصوم و قرآن عدول کنیم و ابتدا و انتهای کار خداوند است.

وی با اشاره به خطبه حضرت زینب(ع) و در ادامه توصیه کرد که روضه‌خوانی و عزاداری را از حضرت زینب (ع) فرا بگیریم و حق نداریم برای گریه گرفتن از مردم عزت اهل بیت علیهم‎السلام را خدشه‌دار کنیم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: بخش بزرگی از شرکت‌کنندگان این اجلاس بانوان هستند که در محفل شعر آیینی نیز حضور فعالی داشتند.

وی افزود: نشست ویژه بانوان نیز با حضور پرشور بانوان برگزار شد و آن ها ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دادند. 

مریم‌السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه گفت: ان‌شالله به‌زودی زود شاهد ریشه کن شدن رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل خواهیم بود.

 وی افزود: گرفتن مِهر حسین (ع) از قلب بزرگ ترین عذاب است و با پناه بردن به اهل بیت (ع) باید مراقب دینمان باشیم.

در این نشست زینب نیکوسخن شعری در خصوص ظهور امام زمان (عج) نیز دکلمه کرد. 

در این نشست از کتابچه شعر  افسر فاضلی شهربابکی از نویسندگان و شعرای استان کرمان مشتمل بر ۳۴ رباعی درباره شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت با مقدمه‌ای از سردار حسین معروفی از یادگاران دفاع مقدس رونمایی شد.  

همچنین در این نشست از بانوان خادم و پیرغلام امام حسین (ع) تجلیل به عمل آمد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.