سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تل آویو: اجرایی شدن قطعنامه شورای امنیت مانع از جنگ همه جانبه با حزب الله می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار اجرایی شدن قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به منظور جلوگیری از جنگ همه جانبه با حزب الله شد.

رژیم صهیونیستی که اکنون با اقدامات متوحشانه خود در حال به آتش کشیدن منطقه است اکنون رو به مظلوم نمایی آورده و به دنبال کاهش تنش‌ها و جلوگیری از عملیات‌های انتقام جویانه محور مقاومت است. تل آویو اکنون اقدامات دیپلماتیک در این زمینه را آغاز کرده است. 

به گزارش الجزیره، یسراییل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد می‌توان با اجرایی کردن قطعنامه ۱۷۰۱ مانع از جنگ همه جانبه میان حزب الله و اسراییل شد. 

کاتز در این باره افزود: ما اقدام به ارسال نامه‌ای به شماری از کشور‌های جهان برای اجرایی کردن قطعنامه شورای امنیت شدیم که در سال ۲۰۰۶ و پس از جنگ میان اسراییل و حزب الله لبنان به تصویب رسید. 

این مقام صهیونیست مدعی شد: اسراییل به یک جنگ همه جانبه علاقه ندارد. تنها راهکاری که می‌تواند مانع از وقوع این جنگ احتمالی شود اجرایی شدن قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است. 

قطعنامه شورای امنیت که با حمایت آمریکا و کشور‌هایی اروپایی دارای حق وتو شامل فرانسه و انگلیس در سال ۲۰۰۶ به تصویب رسید کاملا به صورت یکجانبه در راستای منافع تل آویو نگارش شده است. این قطعنامه خواستار عدم استقرار نظامی میان رودخانه لیتانی لبنان و مرز‌های سرزمین‌های اشغالی شده است. این رودخانه چندین کیلومتر تا مرز‌های سرزمین‌های اشغالی فاصله داشته و تل آویو به دنبال خلع سلاح محور مقاومت در مرز‌های خود است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.