سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت آلمان خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد

در پی ترور رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران دولت آلمان با انتشار بیانیه‌ای خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

خبرگزاری  آناتولی گزارش داد، در پی ترور اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس، دولت آلمان امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

سباستین فیشر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: اکنون باید خونسردی داشته باشیم و هر کاری که ممکن است برای کاهش تنش انجام دهیم و شانس توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه اکنون نباید از بین برود.

وی افزود: اکنون به تلاش‌های دیپلماتیک بیشتری برای تضمین آتش بس برای مردم غزه و آزادی اسرای اسرائیلی نیاز است.

حماس بامداد چهارشنبه اعلام کرد که هنیه در حمله هوایی اسرائیل به محل اقامت وی در تهران، پایتخت ایران ترور شده است.

 پیش از این نیز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو قاطعانه قتل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس را در حمله موشکی به اقامتگاه وی در تهران محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: هنیه در زمانی که به دعوتی رسمی برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می‌برد، مورد حمله قرار گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: آشکار است که مجریان این جنایت سیاسی از پیامد‌های خطرناک این اقدام برای کل منطقه آگاه بودند. تردیدی نیست که قتل اسماعیل هنیه تاثیر به شدت منفی بر روند تماس‌هایی دارد که میان حماس و اسرائیل با هدف تدوین شروط قابل قبل برای دو طرف جهت آتش بس در غزه جریان داشت.

برچسب ها: اسماعیل هنیه ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.