سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت ۱۵۸ هزار دلاری بین المللی از یک طرح محیط زیستی در ایران

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست از حمایت ۱۵۸ هزار دلاری بین المللی از یک طرح محیط زیستی در ایران و ورود صندوق محیط زیست به بازار سرمایه خبر داد.

 علی عبدی زاده مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اجرای تأمین مالی انواع پروژه‌های محیط زیستی از طریق انتشار انواع اوراق بدهی اظهارداشت: خبر‌های خوب در این زمینه داریم و ما یک جمع تخصصی در صندوق طی سه ماه جمع کردیم.

عبدی زاده ادامه داد: برای اولین بار در بازار سرمایه و بورس ورود کردیم تا تأمین مالی برای مباحث زیرساختی صورت گیرد. این موضوعات مغفول مانده بود.

وی درباره راه اندازی صندوق سبز گفت: این صندوق در حال طراحی است که تفاهم نامه با نهاد‌های مالی کشور در این راستا صورت گیرد تا سرمایه گذران جهت پروژه‌های محیط زیستی فعال شوند.

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه همه نظر ویژه در مورد محیط زیست دارند، گفت: با استفاده از این صندوق مثلاً برای تولید کاتالیست جهت مقابله با آلودگی هوا در یک شرکت دانش بنیان می‌توان اقدام کرد و تأمین مالی را از طریق بازار سرمایه تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه ورودی بودجه به صندوق ملی محیط زیست از سه محل، قانون هوای پاک، مبحث تالاب‌ها و ماده ۱۲ پسماند است، گفت: اکنون در حال اقناع سازی مجلس برای اختصاص عوارض آلایندگی و پیش بینی مواد قانونی دیگر برای ورودی به صندوق محیط زیست هستیم.
عبدی زاده گفت: امسال بخشی از منابع ما در بانک مرکزی فریز و باید به بانک عامل منتقل می‌شد که توانستیم مشکل را رفع کنیم که خروجی و اثرات در حوزه محیط زیست نمایان خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا صندوق کمک مستقیم بین المللی داشته است، گفت: صندوق طبق اساسنامه و کنوانسیون بین المللی تحریم نیست. از سوی سازمان جهانی اداره کل پسماند محیط زیست طرحی جهانی ارائه و مقبول شد و در این قالب کمک بین المللی واریز شد.

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اینکه در مورد این طرح ۱۵۸ هزار دلار کمک بین المللی باید در نظر گرفته می‌شد، گفت: این رقم در قالب سه قسط واریز شد و بانک مرکزی هم اعلام وصول کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.