سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع آمریکا: از اسرائیل دفاع خواهیم کرد

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد از ترور هنیه خبر دارد و در صورتی که رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار بگیرد، از آن دفاع خواهد کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه با اظهار نظر درباره تشدید تنش‌ها در منطقه و ترور شهید هنیه، گفت که معتقد است می‌توان از جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه اجتناب کرد.

براساس گزارش آناتولی، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به فیلیپین افزود: اگر اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، آمریکا از آن دفاع خواهد کرد.

از سویی دیگر کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از اخبار مربوط به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در تهران مطلع است. اما اطلاعات دقیقی در آن ارائه نکرد.

پیش از این روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی  در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

با این وجود ارتش رژیم صهیونیستی از سخن گفتن در مورد ترور هنیه خودداری کرد و گفت: ما در مورد این گزارش‌ها اظهار نظر نمی‌کنیم.

آخرین حضور هنیه در تهران، عصر روز سه شنبه در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان بود. بر اساس بیانیه جنبش، شامگاه سه شنبه هنیه با پزشکیان در خصوص تحولات سیاسی و میدانی مربوط به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفتگو کرده بود.

هنیه در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار متوالی به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شد و مدت ریاست او بر حماس تا سال ۲۰۲۵ به طول می‌انجامید.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
ای حیوانات وحشی نوبت شما هم خواهد رسید انتقام خداوند نزدیک است