سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۷ درصد از گاز مصرفی قم به تولید برق اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: بر اساس داده‌های موجود ۴۷.۳ درصد گاز مصرفی قم از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون به تنها نیروگاه سیکل ترکیبی استان و برای تولید برق اختصاص‌داده شده است.

مرتضی خوش‌لهجه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۸ میلیون و ۹۵۹ هزار مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه سیکل ترکیبی استان تحویل داده شده‌است.

مدیرعامل شرکت گاز قم با بیان اینکه گاز تحویلی به نیروگاه استان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۷۳ میلیون و ۷۲۴ هزار مترمکعب بوده‌است، تصریح کرد: این رقم حاکی از افزایش ۹.۴ درصدی گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی استان طی بازه زمانی مورد اشاره است.

خوش‌لهجه همچنین با اشاره به فعالیت ۱۰ نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق CHP در استان قم، عنوان کرد: از این ۱۰ نیروگاه کوچک، هفت نیروگاه به شبکه برق سراسری متصل هستند و سه نیروگاه دیگر نیز برق تولیدی را جهت مصارف خود استفاده می‌کنند.

او اضافه کرد: استفاده از گاز طبیعی برای تولید برق باعث افزایش بازدهی نیروگاه‌ها می‌شود و افزون بر این کاهش تولید آلاینده‌های سمی و خطرناک را به دنبال دارد.

خوش‌لهجه در بخش دیگری از اظهارات خود استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را راهکاری مناسب برای مدیریت مصرف انرژی دانست و در ادامه عنوان کرد: پنل‌های خورشیدی علاوه بر تولید برق، انرژی گرمایشی نیز تولید می‌کند که برای گرم‌کردن آب لوله‌ها قابل استفاده‌است.

مدیرعامل شرکت گاز قم با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی به توقف روند گرمایش زمین کمک شایانی می‌کند، گفت: این پنل‌ها در پهنه‌های جغرافیایی مختلف کارایی دارد و در کنار حفظ سرمایه ملی، عاملی برای ارزش‌افزوده ملک موردنظر محسوب می‌شود.

برچسب ها: شرکت گاز ، گاز مصرفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.