سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاه‌محمدی: بیرانوند پرافتخارترین بازیکن نیست بلکه بی‌معرفت‌ترین است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس به اظهارات علیرضا بیرانوند دروازه‌بان سابق سرخپوشان واکنش نشان داد.

جمشید شاه محمدی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو  با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه کدام تیم در نقل و انتقالات عملکرد بهتری داشته است، اظهار کرد: من از باشگاه پرسپولیس گله داشتم، اما  ظاهر امر نشان می‌دهد که نفراتی که با باشگاه پرسپولیس دارند مذاکره می‌کنند خوب هستند و چند بازیکن هم گرفته است. تیم تراکتور هم بازیکنان سن بالا گرفته است و مطمئن باشید که به زور جزو ۴ تیم بالای جدول می‌شود. تیم سپاهان با وجود اینکه بازیکنان جوان گرفته است، جرات بازی دادن این بازیکنان را ندارد. من می‌گویم بازیکنی گرفته شود که در جوانی هم تجربه داشته باشد. متاسفانه تجربه بازیکنان جوان ما در ایران آن قدر زیاد نیست. باشگاه تراکتور چند بازیکن پرمدعا از پرسپولیس گرفته است و مطمئن باشید که هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرد.

شاه محمدی درباره اینکه  باشگاه پرسپولیس بعد از جدایی چند بازیکنش هنوز نتوانسته جایگزینی برای آنها بگیرد و هواداران نسبت به این موضوع نگران هستند، گفت: به هر حال هوادار نگران است. البته  مطمئن باشید که پرسپولیس جزو ۲ تیم اول لیگ است، چرا که هوادار پشت این تیم است. همچنین بازیکنان پرسپولیس زمانی که به زمین مسابقه می‌روند با هم رفیق هستند، اما تیم‌های دیگر با هم رفیق نیستند. به نظرم نفراتی که از پرسپولیس رفتند خیلی بهتر که جدا شدند، چون بازیکنی که پول برایش از مردم و تماشاگر مهم است، پس برود بهتر است، چون به درد پرسپولیس نمی‌خورد.  مطمئن باشید آنهایی که از پرسپولیس رفتند فوتبالشان تمام می‌شود.

او درباره اینکه نبود بازیکنان جدا شده در پرسپولیس احساس نمی‌شود، گفت: نه، خیلی بازیکن از پرسپولیس آمدند و رفتند، اما پرسپولیس سرجای خود قرار دارد. البته در پست‌هایی که بازیکن کم داریم جوان‌هایی به پرسپولیس می‌آیند که از جدا شده‌ها هم بهتر خواهند بود. ترابی را کسی نمی‌شناخت، اما او در پرسپولیس مطرح شد که اکنون ادعا دارد که از اول فوتبالیست بوده است. خیلی از جوانان آرزو دارند به پرسپولیس بیایند و حضور در تیم‌های پرسپولیس و استقلال،  آخر فوتبال بازیکنان است.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اظهارات بیرانوند مبنی بر اینکه نخواستند من در پرسپولیس بمانم تا پرافتخارترین بازیکن نشوم، گفت: آقای بیرانوند! شما کجا پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس بودید پس احمد رضا عابدزاده کجای این فوتبال است. او پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس نیست و به نظرم بی معرفت‌ترین بازیکن هست. آن قدر مردم به بیرانوند احترام گذاشتند، اما پرسپولیس را  به خاطر پول رها کرد و رفت. خیلی از بازیکنان به خاطر سرمربی نمی‌خواستند در پرسپولیس باشند، اما به خاطر نام پرسپولیس ماندگار شدند و بیرانوند هم می‌ماند. آقای بیرانوند!  گذشته خود هم به یاد بیاور. شما در تیم پرسپولیس مطرح شدید و اکنون ادعایتان زیاد است. بیرانوند پرافتخارترین بازیکن  پرسپولیس نیست بلکه یک بازیکن معمولی برای این تیم  بود. حسین عبدی ۱۸ سال در پرسپولیس بازی کرده است. فرشاد پیوس و عابدزاده در پرسپولیس پرافتخارترین بازیکن هستند.

شاه محمدی درباره اینکه بیرانوند مدعی شده که چند پیشکسوت به درویش گفتند که او نباید به پرسپولیس برگردد وگرنه درویش هم از این تیم رفتنی خواهد بود، گفت:نه، منظور بیرانوند از پیشکسوت امثال علی پروین و ۴ بزرگتر پرسپولیس است. پروین به هیچ کس باج نمی‌دهد و بیرانوند عددی نیست. من از بچگی پرسپولیسی بودم و پروین به من گفت که می‌آیی یا نه! تیم پرسپولیس ۴۵۰ هزار تومان می‌داد، اما سپاهان ۴ میلیون به من پرداخت می‌کرد  و من پرسپولیس را انتخاب کردم.  اگر پیشکسوت حرفی می‌زند دلسوز آن تیم است. بیرانوند اشتباه کرد که با پیشکسوتان بحث  کرد و درگیر شد و مطمئنا فردا خودش ضرر می‌کند. بیرانوند بداند که فردا روزی هم خودش پیشکسوت می‌شود و اگر قرار باشد به پیشکسوت بی احترامی کند فردا به او بی احترامی می‌کنند. من یادم هست که درویش با پروین به رختکن تیم پرسپولیس ۴۰ سال پیش می‌آمد و به ما سکه می‌داد و خودش هم از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس است. بیرانوند بداند خودش ایراد دارد و الکی گردن پیشکسوتان نیاندازد. آقای بیرانوند! مطمئن باش اگر کسی علیه پیشکسوت حرفی بزند همه ما پشت آن پیشکسوت هستیم و موضعمان یکی است. اگر مدیر باشگاه هم بخواهد به امثال  بیرانوند باج بدهد جلویش می‌ایستیم. بیرانوند بداند عددی نیست که بخواهد برای پرسپولیس تصمیم بگیرد. بیرانوند و ترابی بدانند هر چه دارند از پرسپولیس دارند و اکنون که این ۲ نفر رفتند فوتبالشان تمام می‌شود. ما از پرسپولیس رفتیم کمرنگ شدیم.

او درباره اینکه پیشنهادات نجومی به بازیکنان داده می‌شود، گفت: من پیشنهاد می‌دهم که پول را به بازیکنی بدهند که ارزش داشته باشد. البته باید به فوتبالیست پول بدهند، چون بازیکن ۱۰ سال که بازی می‌کند، تمام عشق و حال‌های خود را رها می‌کند. به نظرم پول زیادی به بازیکن بدهند، اما بی رویه ندهند. باید به اندازه کیفیت فوتبالمان به بازیکنان پول بدهند. به فرض بخواهند ۶۰ میلیارد تومان به جمشید شاه محمدی بدهند، من کیفیتم اندازه بازیکن درجه دوم است. بازیکنان باید یک ذره معرفت داشته باشند به خاطر مردمی که در سرما و گرما تیمشان را تشویق می‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان باید در چه نقاطی بازیکن بگیرند، گفت: صددرصد پرسپولیس یک دروازه بان می‌خواهد. اگر گلر خارجی بگیرند خیلی خوب است، چون  بعضی از خارجی‌ها بهتر از ایرانی‌ها هستند. همچنین پرسپولیس نیاز به دفاع چپ  و سانت فوروارد سرزن دارد.

خبرنگار: مریم طایفه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.