سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۳ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در آذربایجان‌غربی فعال است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در بخش حمل و نقل عمومی در استان کار جابجایی مسافران را عهده‌دار هستند.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به جابجایی بیش از ۳۴۹ هزار مسافر در تیرماه امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: جابجایی این تعداد مسافر در قالب ۴۳ هزار و ۶۱۸ سفر صورت گرفته که نسبت به مدت زمان پارسال حدود ۲۲ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری در آذربایجان‌غربی، افزود: در حال حاضر ۴۹۷ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مینی بوس و هزار و ۴۹۳دستگاه سواری با ۳ هزار و ۴۲۵ راننده دارای کارت هوشمند فعال، تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.

دست‌نشان با اشاره به مزایای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی، اضافه کرد: استفاده از این ناوگان علاوه بر کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌های حمل ونقل، کاهش آلودگی هوا، موجب اشتغال و توسعه پایدار می‌شود. ‍

وی با اشاره به اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای لکه‌گیری و روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی گفت: اجرای ۱۵۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور‌های اصلی، فرعی و روستایی استان محقق شده است.

دست‌نشان در ادامه افزود: بر این اساس عملیات لکه‌گیری و روکش در ۳۹.۵ کیلومتر در راه‌های اصلی، ۵۰.۵ کیلومتر در راه‌های فرعی و ۶۰.۱ کیلومتر در راه‌های روستایی اجرا شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.