سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویرانی هدفمند چاه‌های آب غزه از سوی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی اقدام به ویرانی گسترده چاه‌های آب غزه به منظور قطع دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم می‌کند.

از همان روز‌های نخست جنگ غزه هدف رژیم صهیونیستی از این جنگ نسل کشی فلسطینیان بوده است به طوری که تل آویو تمامی تاکتیک‌های جنگی که می‌تواند باعث بالا رفتن تلفات انسانی در این باریکه شود را به کار بسته است. 

به گزارش الجزیره، شهرداری غزه امروز (سه شنبه) اعلام کرد رژیم صهیونیستی به طور هدفمند اقدام به ویرانی چاه‌های آب غزه با هدف تعمیق بدبختی و فلاکت فلسطینیان کرده است. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این نهاد آمده است: تنها در ماه میلادی جاری ارتش رژیم صهیونیستی دستکم ۳۰ حلقه چاه را در غزه نابود کرده است. این مسئله باعث قطع دسترسی فلسطینیان به آب آشامیدنی سالم می‌شود. 

اکنون آب شرب مردم غزه یا با آب شور دریا مخلوط شده است و یا با ویرانی سیستم فاضلاب شهری، اکنون آب تصفیه شده به فضولات انسانی آغشته شده که همین امر خطر گسترش بیماری‌های عفونی مختلف را در میان فلسطینیان افزایش داده است. 

بنیاد خیریه آکسفام در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است ۸۸ درصد از چاه‌های آب و تمامی مراکز آب شیرین کن غزه یا در جنگ غزه آسیب دیده و یا به طور کامل ویران شده است. 

اکنون مردم غزه در معرض گسترش بیماری‌های مختلف قرار دارند. این در حالی است که مقامات بهداشتی می‌گویند به دلیل نبود آب سالم حتی نمی‌توان ابتدایی‌ترین توصیه‌ها مبنی بر شستشوی مرتب دست را به مردم ارائه کرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.