سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بغداد الیوم: واشنگتن از طریق میانجی‌گران عراقی دو پیام به تهران مخابره کرده است

بغداد الیوم، اعلام کرد: در میانه نگرانی‌ها از بروز جنگ احتمالی میان حزب الله لبنان و اسرائیل، واشنگتن طی ۴۸ ساعت گذشته دو پیام از طریق میانجیگران به تهران ارسال کرده است.

خبرگزاری بغداد الیوم روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا از خطر وقوع جنگ فراگیر و علنی میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سایه زرادخانه تسلیحاتی بزرگ حزب الله و نیز حضور گروه‌های محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن و حمایت ایران آگاه و نگران است.

این رسانه عراقی، افزود: آمریکا طی ۴۸ ساعت گذشته از طریق میانجی‌های عراقی دو پیام به مقامات جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده است.

به نوشته بغداد الیوم، مضمون پیام‌های واشنگتن این است که آمریکا خواهان جنگ فراگیر و آشکار در لبنان نیست و به دنبال آرام‌سازی و کاهش تنش‌هاست.

براساس این گزارش، واشنگتن در این پیام‌ها همچنین بر لزوم پرهیز از گسترش دامنه جنگ در منطقه تاکید کرده است چرا که واشنگتن بر تامین امنیت تل‌آویو متعهد است و این به معنای ورود آمریکا به منازعه در صورت بروز جنگی علنی و فراگیر است.

به گزارش ایرنا، در حالیکه حزب الله هرگونه دخالت در حمله به «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان را تکذیب کرده است، مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در تلاش برای سوء استفاده از آن برای توجیه حملات به لبنان هستند و بر قطعی بودن پاسخ به آن تاکید می‌کنند.

«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شده بود: پاسخ ما قوی و در داخل خاک لبنان خواهد بود. در صورت لزوم با تمام قدرت عمل خواهیم کرد و همه ابزار‌های لازم را برای بازگرداندن ساکنان شمال (شهرک‌های مرز لبنان) به خانه‌هایشان به کار خواهیم گرفت.

در همین راستا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز حین بازدید از مجدل شمس مدعی شده بود: حزب‌الله لبنان مسئول این تراژدی است و هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. ما روند عملیات پاسخ به حمله مجدل شمس را تعیین کرده‌ایم.

پیشتر نیز «بنی گانتس» رئیس حزب اپوزیسیون «اتحاد» نیز در این باره با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه کابینه نتانیاهو به دلایل سیاسی، چیزی که اسرائیل به آن نیاز دارد را انجام نمی‌دهد.

وی ادعا کرد: باید پاسخ قوی به حزب‌الله و لبنان داده شود و برای عملیات گسترده در شمال آماده شویم.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.