سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست:

ناترازی انرژی باعث استفاده از سوخت دوم در زمان پیک مصرف می‌شود

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه ناترازی انرژی باعث استفاده از سوخت دوم در زمان پیک مصرف می‌شود، گفت: از سال ۹۷ استمرار ناترازی انرژی باعث شد که با درخواست وزارت نفت سوخت دوم استفاده شود و این مساله کشور را با موضوعات بسیار مهم و جدی مواجه کرده است.

 ایرج حشمتی در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا مساله جدی کشور است به طوری که در ۶ ماهه اول سال درگیر مساله گرد و غبار هستیم و ذرات زیر ۱۰ میکرون باعث اصلی آلودگی است، در ۶ ماهه دوم نیز بحث وارونگی دما باعث می‌شود تا با انباشت آلایندگی مواجه شویم و افرادی که بیماری ننفسی و قلبی و ریه دارند در معرض جدی مخاطرات این مساله قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی درخواست‌های مردمی بسیاری داشتیم که در مورد سوخت نیروگاه شازند بود، در این باره گزارش‌هایی در اداره کل جمع آوری کردیم و به رئیس سازمان ارایه دادیم که خروجی آن این بود که جلسه ویژه کارگروه ملی را با موضوع استان مرکزی داشته باشیم و این مسائل در این کارگروه بررسی می‌شود.

بیش از ۹۶ درصد تولید انرژی کشور از سوخت فسیلی است

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه با بیان اینکه دومین جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا به استان مرکزی اختصاص پیدا کرده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه اداره کل محیط زیست گزارش داده است و رصد سه سال گذشته کلانشهر‌ها نیز نشان می‌دهد که کیفیت شهر اراک در سه سال گذشته بهتر شده است، اما مساله آلودگی این شهر برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این نشان دهنده بهبود شرایط نیست.

داریوش گل علیزاده اظهار داشت: یک سری اقدامات در سطح ملی انجام دادیم که تشکیل کارگروه هماهنگی اجرای قانون هوای پاک از جمله آنها بود و جلسات این کارگروه نتایج مثبتی داشت.

وی تهیه سیاهه انتشار شهر اراک را از جمله مصوبات این کارگروه دانست و افزود: برای اولین بار ردیف قانون هوای پاک را در ردیف قانون بودجه گنجاندیم و این حرکت خوبی برای حل مساله آلودگی هوا محسوب می‌شود.

گل علیزاده تصریح کرد: امسال ۶ هزار مگاوات افزایش میزان مصرف برق داشتیم و این میزان مصرف در شبکه برق‌رسانی ناترازی جدی ایجاد کرده است که باعث می‌شود سوخت‌های جایگزین در نیروگاه‌ها مصرف شود.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از ۹۶ درصد تولید انرژی کشور از سوخت فسیلی است و باید حتما این مساله را به سمت و سوی انرژی‌های تجدیدپذیر پیش ببریم.

برچسب ها: آلایندگی ، هوای پاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.