سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیرساخت‌های حمل‌ونقل برون‌شهری قم با نگاه ملی تقویت شود

معاون برنامه‌ریزی شهرداری قم گفت: تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل برون شهری در استان قم با توجه به موقعیت حساس استان نیازمند نگاه ملی است.

مجید محمدرضاخانی ظهر‬ امروز در بازدید از روند خدمت رسانی پایانه‌های استان قم به زائران اربعین با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین مسائل است که مورد نیاز و توجه مردم قرار دارد، گفت: مجموعه شهرداری قم ‏مانند سنوات گذشته در راستای تکریم و خدمات‌رسانی به زائران مراسم اربعین که قصد استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برای سفر به مرز‌های خروجی دارند تلاش زیادی انجام داده است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری قم  با اشاره به اینکه کاهش زمان سفر و ارائه خدمات مطلوب از دغدغه‌های مجموعه شهرداری قم در این زمینه است، افزود: اقدامات خوبی در خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران در حوزه حمل‌ونقل برون شهری انجام شده، اما زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی برون شهری نیاز به تقویت و مشارکت بخش خصوصی دارد.

محمدرضاخانی تصریح کرد: با توجه به رسیدن به ایام افزایش تردد زائرین اربعین به سمت مرز‌ها و بالعکس، سازمان پایانه‌ها نیز با در اختیار قراردادن اتوبوس‌های ‏تحت اختیار به کمک ناوگان حمل و نقل ستاد اربعین حسینی آمده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم عنوان کرد: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم همانطور که در خروج زائران و انتقال آنان به شهر‌های مرزی برای سفر عتبات عالیات را در دستور کار داده، اجرای برنامه‌های مناسبی برای توقف در پایانه‌ها و ارائه خدمات به زائرین را جزو اولویت‌های ‏خود قرار داده تا مسافرین دچار مشکل نشوند. ‏

او ادامه داد: اکنون نسبت به سال‌های گذشته مراسم اربعین با استقبال بیشتری از سوی شهروندان عزیز دنبال می‌شود که در این راستا ‏ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضروری‬ است با هماهنگی ارگان‌ها و سازمان‌های استانی و فرا استانی زمینه انتقال ایمن و آسان مسافرین و زائرین را ‏مدیریت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با در اختیار داشتن شرکت‌های حمل‌ونقل بخش خصوصی ضمن نظارت بر بلیط ‏فروشی مصوب سلامت ناوگان و اتوبوس‌ها را رصد می‌کند گفت: در این ایام تمام تسهیلات در اختیار سازمان از قبیل نمازخانه‌ها و محل ‏استراحت به صورت شبانه روزی، سرویس‌های بهداشتی، فضای بازی کودکان، غرفه مایحتاج مسافر و زائر، خوابگاه ویژه رانندگان و … به زائران به صورت تمام وقت خدمات می‌دهند.

محمدرضاخانی‬ تاکید‬ کرد: در حوزه حمل‌ونقل و‬ با توجه به جایگاه راهبردی شهر مقدس قم و ظرفیت ارتباطی ۱۷ استان در هسته مرکزی کشور بودجه ‏مناسبی برای توسعه و خدمات‌رسانی مطلوب سازمان‌های حمل و نقل عمومی از طرف شهرداری در نظر گرفته شده که البته نیازمند نگاه ویژه ملی در این ‏حوزه است. ‏

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.