سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن تحت فشار جمهوری‌خواهان برای تحریم شدید ونزوئلا

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا و پیروزی «نیکلاس مادورو» برای سومین بار در رقابت‌های انتخاباتی این کشور، گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا مصرانه خواستار اعمال تحریم‌های شدید دولت «جو بایدن» علیه کاراکاس شدند.

از پایگاه خبری اکسیوس، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره بر دولت بایدن فشار آورده‌اند تا تحریم‌های شدیدی را بر دولت کاراکاس به اتهام «براندازی» در نتایج انتخابات اعمال کند.

برخی از این جمهوری‌خواهان پیش از این توافق دولت بایدن با مادورو را برای کاهش تحریم‌های بخش نفت و گاز در ازای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه مورد انتقاد قرار داده بودند. هرچند دولت آمریکا نیز در ماه آوریل (فروردین) و پس از آنکه ماریا کورینا ماچادو نامزد اصلی اپوزیسیون از حضور در رقابت‌ها منع شد، تحریم‌ها را بازگرداند.

ماریو دیاز-بالارت، ماریا سالازار و کارلوس گیمنز نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در نامه‌ای به بایدن و کاملا هریس معاون وی، خوستار اعمال تحریم‌های گسترده و شدید علیه ونزوئلا شدند. آنها همچنین خواستار تحریم‌های هدفمند علیه مسئولان برانداز نظام دموکراتیک ونزوئلا شدند.

براساس گزارش اکسیوس، علیرغم اینکه نتایج نظرسنجی نشان می‌داد که ادموندو گونزالس اوروتیا نامزد مخالفان مادورو، با اختلاف ۲ بر ۱ پیشتاز است، اما شورای ملی انتخابات ونزوئلا، مادورو را پیروز اعلام کرد.

گزارش‌ها حاکی است علاوه بر نمایندگان کنگره، سناتور ریک اسکات نیز دیروز دوشنبه در نامه‌ای به بایدن از وی خواسته تا ضمن اعمال تحریم‌های فوری علیه مادورو و حلقه نزدیکش، با ماچادو و گونزالس اوروتیا تماس بگیرد و وی را به عنوان رئیس جمهوری منتخب به رسمیت بشناسد و از هر دو چهره مخالف در برابر مادورو محافظت کند.

در این میان، یک مقام ارشد دولت بایدن دیروز دوشنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفت که «در حال ارزیابی نتایج انتخابات هستیم و باید ببینیم که نتیجه چه می‌شود». این مقام مسئول با بیان اینکه درباره سیاست تحریم‌ها نمی‌توان وارد فرضیه‌ها شد، افزود: اکنون که با یک سناریوی بالقوه جدید روبرو هستیم، ما این موضوع را در نظر می‌گیریم که در مسیر پیش رو با توجه به تحریم‌ها علیه ونزوئلا جلو برویم.

مردم ونزوئلا روز یکشنبه (۷ مرداد) برای انتخاب رئیس‌جمهوری آینده کشورشان پای صندوق‌های رای حاضر شدند. پس از برگزاری این انتخابات، کمیسیون انتخابات ونزوئلا دیروز دوشنبه اعلام کرد که نیکلاس مادورو با کسب ۵۱.۲ درصد آرا به پیروزی رسیده و برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.