مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا کاخ سفید را ترک می‌کند تا به بزرگ‌ترین کمیته جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کارزار تبلیغاتی کامالا هریس ملحق شود.

به نقل از روزنامه واشنگتن پست، خروج آنیتا دان اولین تغییر در تیم ارشد کاخ سفید است که به دنبال انصراف بایدن از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی ایالات متحده به عنوان نامزد حزب دموکرات صورت می‌گیرد.

دان، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و معمار کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰، هفته آینده کاخ سفید را ترک خواهد کرد تا به کمیته اقدام سیاسی حامی هریس مشاوره دهد.

این تصمیم که مدت‌هاست به عنوان یک احتمال در حلقه داخلی اطرافیان بایدن مورد بحث قرار گرفته است، اولین خروج بزرگ از تیم اصلی بایدن از زمانی که او تصمیم گرفت از کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده کناره‌گیری و از هریس حمایت کند، محسوب می‌شود.

بایدن روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای با اشاره به شخصیت سرسخت دان و آزمایش‌های زیادی که وی از سر گذرانده است، تاکید کرد: تجربه و درایت او به ما کمک کرد تا نتایجی تاریخی برای مردم آمریکا به دست آوریم.

در ادامه بیانیه بایدن آمده است: من عمیقاً برای مشاوره و دوستی او ارزش قائل هستم و تا پایان زمان ۶ ماهه‌ای که از دوره مسئولیت من به عنوان رئیس جمهور آمریکا باقی مانده است به مشارکت و بینش او اتکا خواهم کرد.

دان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: من از رئیس جمهور آمریکا و معاون وی به خاطر نقش آنها در رهبری ایالات متحده و همچنین فرصتی که به من برای مشارکت در آنچه برای آمریکا انجام می‌دهند داده شد، سپاسگزارم.

جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات آتی و توانایی رویارویی او با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان، روز یکشنبه به وقت محلی از رقابت‌های انتخاباتی این کشور کنار کشید و از کامالا هریس معاون خود در دوره ریاست‌جمهوری به عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. دوره چهار ساله ریاست جمهوری برنده این انتخابات از ژانویه ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار