سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵۰ سامانه برق خورشیدی در قم فعال است

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: افزون بر ۲۵۰ سامانه پنل خورشیدی در سطح استان فعال است.

محمدرضا مهاجری گفت، ظرفیت نامی نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم بیش از ۱۸ هزار کیلووات است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به استاندارد‌ها و شرایط درخواست و فعال‌سازی سامانه‌های برق خورشیدی، عنوان کرد: داشتن سند مالکیت، به نام بودن انشعاب برق و فضای مناسب از شرایط درخواست جهت نصب این سامانه‌ها می‌باشد.

مهاجری با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی به‌خاطر تعداد بالای روز‌های آفتابی قابل‌اجرا در بسیاری از نقاط استان قم هستند، عنوان کرد: در بخش کشاورزی اگر کشاورزان ۸۰ درصد از برق موردنیاز چاه‌های خود را از طریق برق خورشیدی تامین کنند از قطعی‌های برنامه‌ریزی شده پیک بار معاف می‌شوند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به الزام برخی از دستگاه‌ها جهت نصب پنل‌های خورشیدی، گفت: هم اینک پنج نیروگاه خورشیدی در مدارس قم فعال شده و سه نیروگاه دیگر نیز در دست احداث است که به‌صورت متوسط سالانه با درآمد ۱۰۰ میلیون‌تومانی بخشی از هزینه‌های مدارس را جبران می‌کند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم عنوان کرد: انرژی خورشیدی یکی از پاک‌ترین روش‌های موجود برای تامین برق در جهان است که علاوه بر هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها، تجدیدپذیر بوده و آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند.

در سطح استان قم ۶۳۲ هزار مشترک برق وجود دارد که از این بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.