سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران: ۹ درصد هزینه ساخت اتوبوس‌های چینی پرداخت شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران در مورد ساخت و ورود واگن‌ها و اتوبوس‌های چینی توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹ درصد پیش پرداخت ساخت واگن‌ها انجام شده و مابقی را فعلا دولت پرداخت نکرده است، افزود: البته نفت فروخته و پول آن به بانک مرکزی داده شده، اما دوستان خوبمان در وزارت کشور این مبلغ را در جایی دیگر هزینه کرده‌اند و تا زمانی که مابقی پول پرداخت نشود چین واگن‌ها را تحویل نخواهد داد.

وی ادامه داد: وزارت کشور بنابر ضرورتی آن مبلغ را مورد استفاده قرار داده است؛ مثل پرداخت پول گندم که از مالیات بر ارزش افزوده انجام شد و بعد از نامه‌نگاری‌ها جایگزین شد و در دولت‌ها چنین اتفاقاتی می‌افتد.

وی با بیان اینکه امروز اعتراض فرمانداری تهران به یکی از مصوبات پاسخ داده خواهد شد، اظهار کرد: این اعتراض در مورد فروش ملک در سعادت آباد بود.

دخالتی در انتصابات شهرداری ندارم

وی با بیان اینکه بنده هیچ دخالتی در انتصابات در شهرداری ندارم، تاکید کرد: قانون نگفته که احکام مدیران یک ساله باشد و شهردار در این مورد خودش باید نظر بدهد.

وی ادامه داد: گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک در مورد اقدامات انجام شده برای خرید اتوبوس و واگن در چین ارائه می‌شود؛ طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای راهبردی سلامت نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر فرصتی باشد آیین نامه اجرایی کمیسیون ماده پنج و حسابرسی شرکت بهره‌برداری مترو نیز بررسی خواهد شد.

حادثه ونک ترکیدگی لوله بود نه فرونشست زمین

وی با بیان اینکه سالهاست از آب قنات‌ها استفاده می‌شود و لایروبی و تخریب در این زمینه بازسازی می‌شود، یادآور شد: قنات موضعی است و ممکن است در فضایی موجب فرونشست شود، اما نشست اخیر به دلیل ترکیدگی لوله آب بوده و این اتفاق چند سال قبل در شهران نیز اتفاق افتاد.

چمران تاکید کرد: آن نقطه که دچار حفره شد نقطه قدیمی نیست، اما در محله ما در خیابان مصطفی خمینی و پانزده خرداد، تاکسی‌ها به دلیل فرونشست در زمین فرو رفته بودند؛ وقتی نشست را پر می‌کنند و خاک دستی باشد چنین اتفاقی نیز می‌افتد و در زمان احداث مترو مولوی نیز خاک سست بود، اما خوشبختانه بدون حادثه از این مسئله عبور کردیم.

وی افزود: قرار بود کل خیابان‌های تهران اسکن شود تا بدانیم زیر زمین چه خبر است و زودتر به داد نقاطی که وضعیت بدی دارند، برسند تا در مواردی که لوله آب می‌ترکد با اسکن هم نمی‌توان از قبل تشخیص داد.

چمران با بیان اینکه آب انبار حاج موسی در نزدیکی خیابان مولوی وجود دارد که بسیار زیبا و قدیمی است و پیش از انقلاب به عنوان رستوران از آن استفاده می‌شد، گفت: بعد از انقلاب این آب انبار بسته شد؛ سالهاست که خودرو‌ها از روی خیابان و این آب انبار با معماری بسیار زیبا عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه بودجه نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها از محل بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی است، یادآور شد: ما برنامه‌ای در شورای چهارم داشتیم که پارکی در جنوب تهران با استفاده از ارزش‌های معماری و با شکلی حقیقی‌تر به صورت دائمی ساخته شود. زمین‌های آن اوقافی است و اگر به نتیجه برسد، ساخته خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران برای خرید اتوبوس های چینی صرف احداث کارخانه اتوبوس برقی چینی در ترکیه شده .