سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آفت سرخرطومی خرما در ۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های بمپور بلوچستان ردیابی شد

مدیر جهاد کشاورزی بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۳۰۰ هکتار از باغات خرمای این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون مورد ردیابی و پایش آفت مخرب سوسک سرخرطومی حنایی خرما قرار گرفته است.

محمد اکرم هودیانی گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد با همکاری محققان مرکز تحقیقات بلوچستان و آموزش چهره به چهره کشاورزان و نخلداران منطقه جهت پیش آگاهی و شناخت هر چه بیشتر آنها با این آفت مخرب و همچنین با توزیع پودر گوگرد و اره به کشاورزان آمادگی لازم جهت پیشگیری و مبارزه احتمالی داده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اولین گزارش از مشاهده این آفت در باغات منطقه محمدان شهرستان بمپور عملیات ردیابی، شناسایی، مبارزه و تیمار درختان آلوده و همچنین تله گذاری جهت شناسایی مناطق آلوده شده در این منطقه به صورت متمرکز و با جدیت بیشتر انجام و همچنان در حال پیگیری است.

مدیر جهاد کشاورزی بمپور گفت: سوسک سرخرطومی حنایی خرما به قدری خطرناک است که در عرض ۲ سال مرگ خاموش درختان نخل را رقم می‌زند و این آفت در دوران بلوغ تا اندازه‌ای بزرگ و رنگ قرمز آجری دارد، لارو این سوسک می‌تواند بدون اینکه از بیرون مشخص شود سوراخ‌هایی به طول یک متر در تنه درخت نخل ایجاد کند و با تغذیه از بافت نخل باعث تضعیف و مرگ نخل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.