سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای عضو، به چهار بیمار زندگی دوباره داد

با اهدای اعضای بدن نوجوان بوکانی، چهار بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره یافتند.

رئیس اورژانس آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران از یازدهمین اهدای عضو سال در استان خبر  داد و گفت: با اهدای اعضای بدن جانبخش آرمان امین پور نوجوان بوکانی، چهار بیمار نیازمند پیوندعضو، زندگی دوباره یافتند.

دکتر فرزین رضازاده گفت: با هماهنگی سازمان اورژانس کشور، تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان، اورژانس هوایی تهران و اورژانس آذربایجان غربی تیم جراحی برای انتقال قلب و کبد بیمار مرگ مغزی ۱۶ ساله با جت فالکون اورژانس کشور از تهران به ارومیه پرواز کرد.

وی افزود: جراحی جداسازی قلب و کبد این بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد و بلافاصله دو عضو پیوندی با همکاری اورژانس ارومیه و اورژانس هوایی تهران در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه مهرآباد تهران و از آنجا با بالگرد به بیمارستان‌های مربوطه برای پیوند انتقال داده شد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان با تقدیر از خانواده این نوجوان ۱۶ ساله برای اهدای عضو ادامه داد: قلب این نوجوان ۱۶ ساله برای پیوند به کودک ۹ ساله به بیمارستان قلب شهید رجائی تهران منتقل و موجب حیات دوباره این کودک شد.

رضازاده یادآور شد: کبد این نوجوان بوکانی نیز برای پیوند به یک بیمار دیگر اهدا شد.

 کلیه‌های این جانبخش هم در ارومیه به دو بیمار نیازمند کلیه اهدا شد که با اهدای عضو این نوجوان ۱۶ ساله مرگ مغزی، ۴ نفر از هموطنان به زندگی طبیعی خود بازگشتند.

جانبخش آرمان امین پور پنج روز پیش، در اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.