ارومیه؛

نجات جان 6 نفر از بیماران در استان با عمل پیوند اعضاء

از ابتدای سال تاکنون دو خانواده با اقدامی خداپسندانه اقدام به اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی خود در استان نمودند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،شاه میرزائی مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی در استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون دو خانواده نوع دوست با اقدامی خداپسندانه اقدام به اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی خود در استان نمودند و به 6 نفر از بیماران نیازمند پیوند اعضا زندگی دوباره بخشیدند.

وی اظهار داشت: یکی از بیماران خانم 21 ساله اهل شهرستان خوی که در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و پس از رضایت خانواده این بیمار 4 عضو از اعضای این خانم به بیماران نیازمند اهدا شد و همچنین یک خانم 53 ساله ساکن شهرستان تکاب که در اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود و تعداد دو عضو از اعضای این خانم نیز به بیماران اهدا شد.

وی خاطر نشان کرد: جهت فرهنگ سازی صحیح و اصولی و آشنایی بیشتر جامعه جهت اهدا عضو  می توان به نصب پوستر ها و بنر ها در اماکن عمومی و تشکیل غرفه های ثبت نام کارت اهدای عضو در محل نمایشگاه های دائمی و استفاده از ابزار رسانه در خصوص ساخت مستند ها و فیلم های کوتاه نام برد تا از این طریق سطح آگاهی مردم و جامعه افزایش دهیم.

خانم شاه میرزایی گفت:در حال حاضر نیز مردم شهرستانهای دیگر می توانند با مراجعه به مسئولین بخش دیالیز بیمارستان ها جهت اهدا عضو ثبت نام کرده و کارت اهداء عضو دریافت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.