سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاحیه المپیک پاریس صدای ترامپ را هم درآورد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را مایه شرمساری دانست.

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در پاریس را ننگ و مایه شرمساری توصیف کرد.

براساس گزارش آر تی، ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: من فردی بسیار روشن فکری هستم، اما کاری که آنها انجام دادند مایه شرمساری بود.

در ادامه مجری از او پرسید: در المپیک بعدی اگر شما رئیس جمهور باشید، آنقدر بر برگزارکنندگان المپیک نفوذ خواهید داشت که شاهد اهانت به مسیحیان نباشیم؟

ترامپ نیز در پاسخ به این سوال گفت: دیگر شاهد آن نخواهیم بود که تابلوی شام آخر به این شکل به نمایش گذاشته شود که چند شب پیش دیدیم. کاری که آنها کردند، شرم آور بود.

اظهارات ترامپ در بحبوحه خشم گسترده جهانی نسبت به صحنه‌ای بیان شد که به گفته منتقدان، نقاشی معروف لئوناردو داوینچی شام آخر را که درباره حضرت مسیح علیه السلام است، به سخره می‌گیرد.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پستی در پلتفرم ایکس این صحنه را محکوم کرد و نوشت: تمسخر شام آخر برای مسیحیان سراسر جهان که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک را تماشا می‌کردند، تکان‌دهنده و توهین‌آمیز بود.

او افزود: جنگ با ایمان و ارزش‌های سنتی ما امروز حد و مرزی نمی‌شناسد.

توهین مراسم افتتاحیه المپیک به حضرت مسیح، اعتراضات بسیاری را برانگیخت. هر چند کمیته المپیک در پیامی از مسیحیان جهان عذرخواهی کرد اما کلیساهای کشورهای مختلف و شخصیت‌های بین‌المللی این نمایش را مشمئزکننده خواندند.در همین راستا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در کنایه‌ای به مراسم افتتاحیه المپیک گفت که هر ملتی حق دارد هرچه که هست را به نمایش بگذارد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
حسنی
۰۲:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
شغل ترامپ تجارت است او بااین حیله میخواد جامع مسیحیت برای خود جلب کند اومی داندچه بگوید برایش رای بیاورد الان ادعای مسیحیت میکند دراسرائیل هم ادعای یهودیت میکند
ایرانی
۲۱:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
جناب ترامپ حواست را جمع کن رژیم کودک‌کش و تروریستی صهیونیستی اسراییل که توسط شماها حمایت می شود یکی از حیله گرترین رژیم هاست که با جاسوسانی که دارد حتی روسای جمهور امریکارا ترور می کند و بگردن ایران می اندازد تا بتواند بمقاصد نامشروع خود تحقق دهد لذا خیلی مواظب این روباه هار و موذی باشید.
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
ههه