سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه جویی ۱۶۵ مگاوات برق در استان اصفهان

در چند روز گذشته ۱۶۵ مگاوات برق در استان اصفهان صرفه جویی شده است.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:چند روز گذشته در پی تعطیلی و کاهش ساعت کاری نهاد‌ها و مراکز دولتی و خصوصی در مصرف برق ۱۶۵ مگاوات در استان اصفهان صرفه جویی شده است.

 
منصور شیشه فروش افزود: دستگاه‌های اجرایی مصرف برق را باید در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد نسبت به قبل کاهش دهند.


او  گفت:استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتور‌های قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال‌ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در اداره‌ها، اصناف و بخش خانگی ضروری است.


شیشه فروش گفت: مشترکان برق خانگی و اصناف نیز ضرورت دارد در خصوص نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهرو‌ها و استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافه، تعمیر به موقع کولر‌ها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف اقدام کنند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعال شدن پدیده گرد و غبار امروز در برخی مناطق شرقی استان پیش بینی کرد: براین اساس آسمان مناطق شرقی استان فردا به دلیل غبار آلود بودن همراه با آلودگی است.


او با بیان اینکه براساس پیش بینی هواشناسی بیشینه دما به ویژه در مناطق نیمه شمالی استان اصفهان در ۲۴ ساعت پیش رو بین یک تا سه درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، گفت: خورو بیابانک با بیشینه دمای ۴۸.۶ درجه سلسیوس بالای صفر امروز گرم‌ترین منطقه استان گزارش شده است.


به گفته وی، بیشینه دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر رسیده است.


او تاکید کرد:از خاک برداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک، گچ و ... در شرایط گرد و غبار ممنوع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.