سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حواشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

از آخرین پرده نمایش ۲ اسطوره تا حمایت ورزشکاران جهان از فلسطین

روز سوم المپیک ۲۰۲۴ پاریس حواشی گوناگونی داشت که آن را مرور می‌کنیم.

روز سوم المپیک ۲۰۲۴ هم بدون کسب مدال برای کاروان ایران به پایان رسید. در این روز، المپیک حواشی هم داشت که با هم مرور می‌کنیم.

جوکوویچ فاتح آخرین نبرد اسطوره‌ها

در یکی از جذابترین دوئل‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رافائل نادال و نواک جوکوویچ دو اسطوره تنیس دنیا در مرحله دوم تنیس گرنداسلم رولان گاروس به مصاف هم رفتند که جوکوویچ صربستانی موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد نادال عبور کند. این احتمالا آخرین نبرد دو اسطوره تنیس دنیا بود که جوکوویچ موفق شد انتقام شکست در المپیک ۲۰۰۸ پکن را از نادال بگیرد و او را حذف کند.

حمایت از مردم فلسطین توسط دختر قایقران المپیکی ایران

زینب نوروزی ملی‌پوش قایقرانی که در ماده رویینگ دونفره برای ایران به رقابت می‌پردازد، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با پرچم همبستگی ایران و فلسطین در بازی‌ها حاضر شد.

فریاد «الله اکبر» جودوکار تاجیک بعد از غلبه بر نماینده اسرائیل

نورعلی امامعلی جودوکار اهل تاجیکستان پس از مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی در دور یک شانزدهم المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از دست دادن با او خودداری کرد.  امامعلی که پیروز این مسابقه شد، برای انجام ژست‌های مرسوم پس از مسابقه به سمت حریف نرفت و از تشک خارج شد.  جودوکار تاجیکستانی پیش از خروج از تاتامی با بالا بردن «انگشت توحید» (انگشت سبابه)، عبارت الله اکبر را به زبان آورد.

جودوکار الجزایری حاضر به رقابت با حریف اسرائیلی نشد

ادریس مسعود رضوان، جودوکار الجزایری، در حمایت از مردم غزه و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی، حاضر به رقابت با حریف اسرائیلی در چارچوب رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نشد و از این مسابقات کنار کشید.

ادریس باید در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم در مرحله یک شانزدهم به مصاف «توهار بوطبل» جودوکار رژیم صهیونیستی می‌رفت، اما برای اجتناب از رویارویی با او وزن خود را تا محدوده وزن قانونی کاهش نداد.  

رکوردشکنی ورزشکار ۶۱ ساله در المپیک پاریس

«نی شیالیان»، پینگ پنگ باز ۶۱ ساله لوکزامبورگ در در دور دوم مسابقات تنیس روی میز به مصاف «سیبل آلتینکایا» ۳۱ ساله از ترکیه رفت و موفق شد حریف خود را شکست دهد.  این بازیکن تنیس روی میز چینی‌الاصل حالا مسن‌ترین بازیکن تنیس‌روی‌میز شده که در بازی‌های المپیک پیروز می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.