سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس مالزی در دیدار با قالیباف:

گسترش روابط مالزی و ایران با توجه به تحولات جهانی و منطقه‌ای ضروری است

رئیس مجلس مالزی گفت: ما بی‌صبرانه به‌دنبال گسترش روابط خود با ایران به‌ویژه در حوزه اقتصادی و انرژی هستیم.

جوهری بن عبدول رئیس مجلس مالزی در دیدار با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین باری که سخنرانی شما را در اجلاس الجزایر شنیدم گفتم این بهترین سخنرانی بود که یکی از مقامات کشور‌های مسلمان می‌توانست داشته باشد و همانجا بود که با هم ملاقات کردیم و تحت‌تأثیر شما و ایده‌های درخشان شما قرار گرفتم.

او افزود: حادثهٔ تلخ سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور ایران یک شوک و فقدان نه‌تن‌ها برای شما، بلکه برای تمام جوامع مسلمان دنیا بود.

 رئیس مجلس مالزی تصریح کرد: من با دستور نخست وزیر کشورمان مأمور به حضور در این مراسم شدم. به‌دنبال توسعهٔ همکاری‌ها میان کشور‌های آسیایی و آ. سه. آن، ما بی‌صبرانه به‌دنبال گسترش روابط خود با ایران به‌ویژه در حوزهٔ اقتصادی و انرژی هستیم.

بن عبدول گفت: ایران همواره به‌عنوان یک الگو جایگاه خاصی در نگاه ما داشته و نمونهٔ بارز پیشرفت است. همان‌طور که گفتید قرن ۲۱ متعلق به آسیاست. باید در این برهه، انرژی و دانش خود را صرف ظرفیت‌های یکدیگر کنیم تا در نهایت بتوانیم در حوزهٔ تجاری و اقتصادی توسعهٔ روابط را رقم بزنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
رییس مجلس مالزی گفته با بی صبرانه منتظر رابط ایران و مالزی هستیم اونم در حوزه اقتصادی و انرژی اقتصادی اش که هیچ اما انرژی حتما نفت گاز پتروشیمی و چیزای دیگه وقتی قرار داد بسته شد اول پول را بگیریم تا اینها هم مثل بقیه کشور ها وقتی خرشون از پل گذشت دبه در نیارند بگویند پولو نمی‌دیم هرچی که ما رو دست مون باد کرده بجای پول انرژی به شما میدهیم