سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراث گرانبهای شهیدان رجایی و باهنر به نسل جدید معرفی شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای تبیین شاخص‌های فکری، رفتاری، شخصیتی و معرفی میراث گرانبهای به یادگار مانده از این شهیدان به نسل جدید است.

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری روز دوشنبه در جلسه بزرگداشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: هفته دولت فرصت خوبی به وجود آورده که بتوانیم الگوی روشن و واضحی از دولتمردان در تراز انقلاب اسلامی ارائه دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم  با یادآوری این مطلب که دوران مدیریت شهیدان رجایی و باهنر، بسیار کوتاه بود یادآور شد: اخلاص و مردمی بودن، پرهیز از مادی‌گرایی و توجه به محرومان و مستضعفان شاخص‌هایی بود که باعث شد این ۲ شخصیت بزرگوار در تاریخ ایران جایگاه برجسته‌ای پیدا کنند و در تاریخ گوهربار انقلاب اسلامی نیز بدرخشند.

ذاکری در بخشی دیگر از سخنان خود یاد و خاطره شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهیدان خدمت را گرامی‌داشت و بیان کرد: وقتی ما با نسل جدید از رئیس جمهور مردمی و همراه با مردم، سخن می‌گفتیم، این نسل بعضا درک درستی از این موضوع نداشتند، ولی شهید رئیسی با عملکرد خود برای نظام و مردم، چنین الگویی را ارائه داد.

او اضافه کرد: تلاش شبانه‌روزی و بی‌قفه شهید رئیسی باعث شد تا الگوی دیگری از یک دولتمرد مردمی به جامعه نشان داده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با ذکر این نکته که امسال هفته دولت، رنگ و بوی تازه‌ای پیدا کرده است تصریح کرد: بزرگداشت شهیدان خدمت و بیان مشخصه‌های این شهدا برای نسل جدید و نسل آینده که آینده‌سازان فردای کشور هستند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم  تاکید کرد: حرکت در راستای تبیین شخصیت بزرگوارانی، چون شهید رئیسی، یک وظیفه همگانی است.

ذاکری شاخص‌های رفتاری شهید رئیسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف ما از بیان این ویژگی‌ها، به ثبت رساندن نام این شهیدان به عنوان الگو می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم  با تاکید بر اهتمام جدی دستگاه‌های دولتی و فرهنگی عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبیین شاخص‌های رفتاری دولتمردان شهید انقلاب اسلامی افزود: باید توقع مردم از دولتمردان جدید را نیز مشخص کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین اهمیت مشارکت آحاد جامعه در برپایی آیین‌های هفته دولت را مورد توجه قرار داد وگفت: همه ساله در هشتم شهریورماه، آیین بزرگداشتی را در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌کنیم، امسال در تلاش هستیم تا علاوه بر این مراسم محوری، مراسم دیگری را نیز با حضور یکی از چهره‌های شاخص دولت چهاردهم برگزار کنیم.

ذاکری عنوان کرد: یادواره شهدای کارمند دولت، تجلیل از کارکنان نمونه ادارات، تکریم خانواده معظم شهیدان و غبارروبی قبور مطهر شهیدان کارمند برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان، برای هفته دولت است.

شهیدان محمدعلی رجایی رئیس جمهور و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باهنر نخست وزیر جمهوری اسلامی، در انفجار تروریستی هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند.

دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.