سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت‌های درمانی هلال احمر در اربعین امسال

دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر گفت: ظرفیت‌های درمانی هلال احمر و سپاه در ایام اربعین امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 سعید اوحدی دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کادر درمانی، بیش از ۳۸۳ مرکز و موکب درمانی و ۴ بیمارستان بزرگ در مسیر نجف تا کربلا داشتیم.

­این مقام مسئول افزود: امسال ۱۷ مرکز درمانی متعلق به جمعیت هلال احمر در کربلا خواهیم داشت که این آمار در سال گذشته ۷ مرکز درمانی بوده است.

­دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال در نجف بیش از ۵ مرکز متعلق به جمعیت هلال احمر است، گفت: ده‌ها موکب مردمی در نجف و کربلا و طریق الحسین خدمات درمانی ارائه خواهند کرد.

­اوحدی افزود: امسال حدود ۷ بیمارستان در مسیر نجف تا کربلا خواهیم داشت که ۵ بیمارستان متعلق به هلال احمر، دو بیمارستان برای سپاه و یک بیمارستان برای بانک ملی است.

­وی گفت: امسال با توجه به گرمای هوا، بیشتر زائران شبانه پیاده روی خواهند کرد و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

­این مقام مسئول افزود: برای دومین سال متوالی طی هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان کشور عراق مقرر شد، به برخی از پزشکان متخصص ایرانی مجوز داده شود تا بتوانند عمل جراحی زائران ایرانی را در مراکز بیمارستانی و درمانی عراق انجام دهند.

­دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر گفت: یکی از نقاط قوت خدمات هلال احمر در اربعین سال گذشته، اعزام ۲۵۰ پزشک سیار با کوله پشتی حاوی دارو در میان عمود‌هایی که مراکز درمانی نداشت، بود.

­اوحدی افزود: امسال ۴ هزار کادر درمانی، پزشک و پرستار داوطلب هستند تا به عنوان پزشک سیار به مراسم اربعین اعزام شوند که این آمار در سال گذشته ۶۰۰ نفر بود.

­وی گفت: کادر درمان می‌توانند درخواست خود مبنی بر پزشک سیار را در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ثبت کنند تا برای شرکت در جلسات آموزشی با آنها تماس گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.