سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر کرمان

معاون دادگستری کل استان کرمان گفت: طرح ساماندهی و توانمندسازی حاشیه شهر کرمان در دستور کار دستگاه قضائی قرار می‌گیرد.

سید مهدی قویدل در نشست برنامه ریزی تحقق اهداف کارگروه طرح ویژه استفاده از نهاد‌های ارفاقی در خصوص صدور احکام مجازات جایگزین حبس که با حضور جمعی از معاونین دادگستری، روسای دادگستری و دادستان و قضات شهرستان‌ها به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: یکی از برنامه‌های عملیاتی که معاونت راهبردی قوه قضاییه ابلاغ کردند، تاسیسات و نهاد‌های ارفاقی قانونی می‌باشد که این طرح در کرمان در راستای حبس زدایی، بهسازی، توانمند سازی و مشاوره‌ای حاشیه شهر اجرا می‌گردد.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: بایستی به نیاز‌های اجتماعی، بهداشتی، رفاهی و تفریحی مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان اهمیت بیشتری داده شود که پیرو آن جرم و جنایت نیز در این مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که وظایف تمامی دستگا‌ها جهت ساماندهی مناطق حاشیه شهر در قانون پیش بینی شده است، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌های متولی توجهی به قشر‌های آسیب پذیر ندارند.

وی با اشاره به اینکه در ساخت و ساز مراکز آموزشی و فرهنگی و مشاوره‌ای حاشیه شهر از ظرفیت آرا جایگزین حبس استفاده خواهد شد، گفت: همچنین شیوه نامه همکاری با نهاد‌های پذیرنده خدمات محکومین منعقد و از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از برگزاری نشست‌های تخصصی این حوزه در سال جاری خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل معاونت راهبردی قوه قضائیه، قضات کرمانی از ظرفیت منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و تبلیغات اسلامی و سایر سازمان‌های داوطلب در احکام جایگزین حبس استفاده خواهند کرد. 
 
سید مهدی قویدل ادامه داد: برخی از حوزه‌های قضایی از جمله کهنوج عملکرد مناسبی در صدور احکام جایگزین حبس داشته است و طی تفاهم نامه‌ای که با منابع طبیعی داشته توانسته است با استفاده از آرا جایگزین حبس نسبت به ترویج بیابان زدایی همکاری نماید و از طرح‌های جلوگیری از تخریب اراضی ملی و درختکاری در مناطق کویری حمایت کند.

وی تاکید کرد: لازم است برنامه‌های آموزشی ترویج آرا جایگزین حبس به همکاران قضایی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و شعبات ویژه برای اجرای آرا جایگزین حبس در اجرای احکام ایجاد شود.

این مقام قضائی از آمادگی دستگاه قضایی استان کرمان برای صدور احکام جایگزین حبس سخن گفت و بیان کرد: طبق پیش بینی‌ها در هر شهرستان یک قاضی بعنوان پیگیری کننده آرا جایگزین حبس تعیین می‌شود و تا پایان سال حداقل ۱۰۰ رای در کرمان و در کل استان ۳۰۰ رای جایگزین حبس صادر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.