سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکایی‌ها به شدت نگران انتخابات ونزوئلا هستند

خورسند گفت: در طول سال‌های گذشته آمریکایی‌ها صدمات زیادی از ناحیه سیاست‌ها و اقدمات مستقل ونزوئلا در مقابل خود دیده‌اند.  

مهدی خورسند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبر  درباره تهدید‌های آمریکا علیه ونزوئلا در شرایطی که این کشور در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خود است اظهار کرد: ونزوئلا بیش از یک دهه است که سیاست‌های خاصی را در حیاط خلوت آمریکایی‌ها پیگیری می‌کند. یعنی در آمریکای جنوبی در مقابل سیاست‌های امپریالیستی آمریکا این کشور در حال ایستادگی است و پس از هوگو‌چوز، مادورو این سیاست‌ها را دنبال می‌کند و تقریبا مادورو این سیاست را در سومین دوره  انتخابات ریاست جمهوری خود نیز دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به شدت با نگرانی انتخابات ونزوئلا را دنبال می‌کنند و در طول سال‌های گذشته آمریکایی‌ها صدمات زیادی از ناحیه سیاست‌ها و اقدمات مستقل و استقلال طلبانه ونزوئلا در مقابل خود دیده اند.  

او می‌گوید: ونزوئلایی‌ها به دنبال آن هستند که سیاست‌های مستقلانه خودشان را به دور از سیاست‌های تحمیلی آمریکا دنبال کنند و  این یکی از نگرانی‌های اصلی آمریکا است؛ و نکته دوم راهبرد و بحث آمریکایی‌ها برای تسلط بر حیاط خلوت خود است و ونزوئلا به عنوان کشوری مهم بر هم زننده این آرامش و ثبات آمریکای جنوبی برای آمریکایی‌ها بوده و این برای آمریکایی‌ها به شدت سخت است.

 با توجه به مشخص شدن نتیجه انتخابات در ونزوئلا خورسند درباره تکرار اتفاقات و حاشیه‌های سال ۲۰۱۸ در این کشور گفت: مشکلات سال ۲۰۱۸ نیز با تحریک آمریکایی‌ها پیش آمد. زمینه چینی آمریکایی برای ایجاد بحران در این کشور از هفته‌های پیش مشخص بود و این تهدیداتی هم که در روز‌های گذشته اتقاق افتاد بیانگر آن است که احتمال تکرار آن فضا‌های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را در ونزوئلا داریم. آمریکا همواره در مقابل کشور‌های مستقل این رویکرد را داشته و به دنبال حاشیه در این کشور‌ها بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.