سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در تایباد و باخرز خراسان رضوی مسدود شد

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در چهار ماه نخست امسال در ۲ شهرستان تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شده است.

علی باب الحکمی گفت:    با انسداد این تعداد چاه سالانه ۱۸۲ هزار متر مکعب آب در برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی این مناطق صرفه جویی می شود.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز ادامه داد: در این ارتباط ۵۸ پرونده تشکیل شد که متخلفین آن برای انجام مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

باب الحکمی گفت: در راستای برخورد قانونی با متخلفین در بخش حفر چاه و برداشت غیرمجاز آب از منابع زیرزمینی، سال گذشته ۱۹۴ حلقه چاه غیرمجاز در ۲ شهرستان تایباد و باخرز شناسایی و به دستور مقامات قضایی مسدود شد.

وی افزود: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز نیز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

وی با اشاره به این که خشکسالی چند سال اخیر و کاهش آب در منابع زیرزمینی وضعیت دشتهای این شهرستان ها را در حالت بحرانی قرار داده است، بیان کرد: هم اکنون ۹۸ درصد چاههای کشاورزی شهرستانهای تایباد و ۹۶ درصد چاههای باخرز به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده اند.

وی اضافه کرد: با بهره مندی چاههای کشاورزی تایباد از سامانه شمارشگرهای هوشمند، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه افزون بر ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی این شهرستان صرفه جویی شده است.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.