سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای گرم این روزها و چالش‌های پیش رو

صرفه جویی در مصرف برق، قطعی ساعتی برق صنایع و ضرورت توسعه صفحات خورشیدی برای تولید برق، چالش‌های پیش رویی است که هوای گرم این روز‌ها ایجاد کرده است.

هوای این روز‌ها دغدغه‌هایی را برای مردم و مسئولین ایجاد کرده است؛ از بیرون نیامدن بسیاری از مردم از خانه تا صرفه‌جویی در مصرف برق، قطعی ساعتی برق صنایع تا لزوم توسعه صفحات خورشیدی برای تولید برق پاک.

به گفته معاون پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی، مطابق بررسی‌ها تداوم استقرار یک الگوی تابستانه بر روی کشور موجب تداوم گرمای هوا در استان تا صبح دوشنبه خواهد شد.

مرادی افزود: گرچه با تضعیف این الگو دمای هوا طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه بطور نسبتا محسوسی در استان کاهش خواهد یافت /، اما به گفته مسئولین مرتبط با انرژی برق همچنان سطح صرفه جویی باید حفظ و تقویت شود.

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت هم درپی افزایش کم‌سابقه دمای هوا و تداوم گرمای شدید و به منظور حفظ سلامتی هموطنان، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی را کاهش داد.

محمودی مدیر عامل توزیع برق استان مرکزی از مردم مصرف برق را مدیریت کرده و از همکاری صنایع و کشاورزان و اصناف در ساعات قطعی برق تشکر کرد و گفت اگر ادارات و صنایع و حتی اصناف بتوانند با سرمایه گذاری از صفحات خورشیدی استفاده کنند در چنین زمان‌هایی دچار مشکل و کمبود نمی‌شوند.

مردم اراک هم در این روز‌ها از روش‌های صرفه جویی سخن گفتند. آنان استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در زمان اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های روشن اضافه، و کاهش ساعات استفاده از لوازم سرمایشی را از راهکار‌های خود بر‌ای همراهی در کاهش و مدیریت مصرف دانستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.