مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان: میزان مصرف برق در استان مرکزی بیش از هفت درصد افزایش یافته است.

محمودی گفت: در دو هفته اخیر با افزایش گرما مصرف برق نیز افزایش پیدا کرد و در هفته گذشته شاهد ثبت نصاب ۷۸ هزار و ۱۰۰ مگاوات در سطح کشور بودیم و در استان مرکزی هم نصاب نیاز مصرف برق روی هزار و ۴۰۰ مگاوات حرکت می‌کند.
او افزود: در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش مصرف برق داشتیم که در استان مرکزی این عدد به ۷ درصد رسیده است و با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر تداوم گرما و استقرار گنبد حرارتی روی منطقه غرب آسیا بسیاری از کشور‌ها هم با مصرف بالای برق مواجه هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: تاکنون همه بخش‌های صنعت برق از تولید، انتقال و توزیع مشغول به کار هستند و در هیچ بخشی از شهر‌ها و روستا‌ها شاهد خاموشی نبودیم.

محمودی گفت: باتوجه به تداوم گرما تا هفته آینده و افزایش مصرف برق مردم در مدیریت مصرف برق همکاری داشته باشند که در این صورت بین ۲۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق کاهش پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: باتوجه به اینکه حدود ۵۰ مگاوات بار اداری در استان داریم حدود ۲۰ تا ۲۵ مگاوات بار پایه است و تا ۶۰ درصد کمک می‌کند.

او ادامه داد: روز گذشته که ادارات ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تعطیل شدند حدود ۲۵ مگاوات میزان مصرف برق در ادارات کاهش پیدا کرد.
محمودی گفت: اصناف اگر دستگاه مولد برق دارند، باید از مولد استفاده کنند و در ساعات بین ۱۳ تا ۱۷ اصناف اگر تعطیل کنند به مصرف برق خیلی کمک می‌شود.

برچسب ها: برق ، صرفه جویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.