سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: اقدامات آمریکا یادآور جنگ سرد است

رئیس جمهور روسیه در جریان رژه دریایی نیرو‌های این کشور اقدامات آمریکا را محکوم کرده و آن را یادآور جنگ سرد دانست.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با همراهی آندری بلوسف، وزیر دفاع و دریاسالار الکساندر مویسف، فرمانده کل نیروی دریایی این کشور، امروز در جریان روز نیروی دریایی روسیه شرکت کرده و آن را به پرسنل نظامی روسیه تبریک گفت. او همچنین از خدمه کشتی‌های میهمان از چین، الجزایر و هند استقبال کرد.

براساس گزارش آر تی، پوتین در سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد که روسیه یک قدرت دریایی است و این مایه افتخار ویژه این کشور در روز نیروی دریایی است. پوتین اعلام کرد که در طول قرن‌های گذشته، نیروی دریایی روسیه حاکمیت و استقلال آن را تضمین کرده و همچنین سهم قابل توجهی در توسعه بسیاری از صنایع ملی داشته است.

پوتین در سخنرانی خود به چالش‌های امنیتی روسیه، به‌ویژه توافق بین دولت‌های آمریکا و آلمان درباره طرح‌هایی برای استقرار سامانه‌های موشکی دوربرد و با دقت بالا در خاک آلمان از سال ۲۰۲۶ اشاره کرد.

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه تاسیسات مهم اداره دولتی و ارتش، مراکز اداری و صنعتی و زیرساخت‌های دفاعی روسیه در برد این تسلیحات خواهد بود، افزود: زمان پرواز این موشک‌ها که در آینده ممکن است مجهز به کلاهک‌های هسته ای شوند، تا اهداف در خاک ما حدود ۱۰ دقیقه خواهد بود.

پوتین هشدار داد: اگر آمریکا چنین طرح‌هایی را اجرا کند، ما خود را از تعهد یکجانبه قبلی‌مان مبنی بر تعلیق استقرار سلاح‌های تهاجمی میان‌برد و کوتاه‌برد (در کشورهای دوست)، از جمله افزایش توانمندی‌های نیرو‌های ساحلی نیروی دریایی‌مان کنار خواهیم کشید.

رئیس جمهور روسیه گفت که این وضعیت یادآور وقایع جنگ سرد است، زمانی که موشک های پرشینگ میان برد آمریکایی در کشورهای اروپایی مستقر شدند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.