سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابهامات روایت رژیم صهیونیستی درباه حادثه مجدل شمس

خبرنگار شبکه المیادین در گزارشی به ابهامات حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه پرداخت.

هناء محامید خبرنگار شبکه المیادین در گزارشی درباره حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه گفت: سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای سراسر ابهام و بسیار مهم گفت: در ساعت ۵:۳۰ دیروز شنبه حدود ۳۰ موشک از لبنان به سمت منطقه جولان شلیک شد که تعداد بسیاری از این موشک‌ها رهگیری شد و موشک‌های باقی مانده در مناطق باز فرود آمد. در ساعت ۵:۵۵ دقیقه، ده موشک به سمت منطقه‌ای در غرب مجدل شمس شلیک شد و این موشک‌ها نیز در مناطق باز فرود آمد و زخمی نداشت.

اندکی بعد یعنی حدود ساعت ۶ طبق بیانیه (ارتش اسرائیل) آژیر هشدار در منطقه مجدل شمس به صدا در آمد و موشک‌هایی از سمت لبنان شلیک شد که چند زخمی در پی داشت.

این روایت اسرائیل ابهامات و پرسش‌های بسیاری را در پی داشت.. اینکه از لبنان به سمت مجدل شمس موشک شلیک شد؟ چرا این موشک‌ها هم مانند چهل موشکی که به سمت شهرک‌های اسرائیلی در شمال جولان اشغالی سوریه شلیک شد، رهگیری نشد؟ علاوه بر این مردم هم تردید‌هایی درباره روایت اسرائیل دارند، بویژه اینکه بار‌ها موشک‌ها ترکش داشته اند و ترکش و تکه‌های موشک‌های پدافند اسرائیل که برای رهگیری شلیک شده است، در برخی مناطق باز سقوط کرده است. علاوه بر این درباره جزئیات این حادثه و اطلاعات رسمی مربوط به آن که نتیجه تحقیقات بوده است، ابهاماتی وجود دارد. 

همانطور که اظهارات مقامات اسرائیلی هم نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد اسرائیل تلاش می‌کند از این حادثه بهره برداری کند، البته این ماجرا از پایه و اساس دروغ و ساختگی و بهانه‌ای برای حمله به جنوب لبنان است. 

اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل لحظاتی پیش ادعا کرد حزب الله کودکان را کشته است و دنیا باید سکوت خود را بشکند. به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، وزیر امنیت اسرائیل نیز ارزیابی امنیتی فوری را انجام داد. هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز از اوضاع فرماندهی مناطق شمالی و فرماندهی نیروی هوایی و دیگر نیرو‌ها ارزیابی داشت. 

ارتش اسرائیل اعلام کرد پاسخ شدیدی به این (به اصطلاح) فاجعه داده خواهد شد. بنیامین نتانیاهو نیز در تماس با مسئولان امنیتی اسرائیل از آمریکا، ارزیابی‌های امنیتی درباره این حادثه انجام داد؛ بنابراین تلاش اسرائیل برای حرارت بخشیدن به این حادثه و بهره برداری از آن شک برانگیز است، اسرائیل تلاش می‌کند این حادثه را حمله مستقیم حزب الله به مجدل شمس جلوه دهد و می‌گوید این شهدا قربانی حمله حزب الله بوده اند. 

خبرنگار المیادین در پایان گفت: البته حزب الله حمله موشکی به مجدل شمس را تکذیب کرد، اما روشن است که اسرائیل می‌خواهد از این حادثه در زمینه جنگ و در عرصه سیاسی و نیز شعله ور کردن فتنه‌های طائفه‌ای در جامعه فلسطین و بین عرب‌ها بهره برداری کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.