سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست خویشتنداری سازمان ملل از رژیم صهیونیستی و لبنان

نمایندگان سازمان ملل تاکید کردند با تل‌آویو و بیروت در ارتباط هستند و از طرفین خواستند که حداکثر خویشتنداری را ابراز کنند.

جنین پلاسخارت، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان و آرولدو لازارو سائنز، رئیس مأموریت و فرمانده کل یونیفل از کشته شدن غیرنظامیان در حادثه مجدل شمس ابراز تاسف کردند.

براساس گزارش اسپوتنیک، این دو مقام سازمان ملل در بیانیه‌ای گفتند: ما از جان باختن غیرنظامیان، کودکان خردسال و نوجوانان در مجدل شمس متاسفیم. غیرنظامیان باید همیشه محافظت شوند. ما همچنین از طرفین می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و حملات شدید جاری را متوقف کنند. 

در این بیانیه آمده است که نمایندگان سازمان ملل در لبنان و دفتر هماهنگ کننده ویژه با لبنان و رژیم صهیونیستی تماس دارند. 

حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و مجروح شدن ۴۰ نفر دیگر شد که در آن ارتش اسرائیل انگشت اتهام را به سمت حزب الله گرفت و این جنبش قاطعانه این موضوع را رد کرد.

منابع رسمی به اسپوتنیک گفتند که این حزب در حمله مجدل شمس در جولان اشغالی دخالتی نداشته و مسئولیت خود را در قبال این حادثه رد کرده است. در همین راستا شاهدان عینی در جولان اشغالی سوریه اعلام کردند که موشک گنبد آهنین مستقیم به یک زمین بازی اصابت کرد.

با این‌وجود ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست فورا شورای وزیران را تشکیل دهد و علیه حزب‌الله اعلام جنگ کند.

دولت لبنان نیز به نوبه خود خواستار توقف فوری خصومت‌ها در همه جبهه ها شد و تاکید کرد: ما تمام اعمال خشونت آمیز علیه همه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم. 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.