سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تداوم فعالیت معاونت اقتصادی وزارت خارجه با جدیت مد نظر باشد

کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره حضور بیش از ۸۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب نکاتی را بیان کرد.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حضور بیش از ۸۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب بیان کرد: این نشان از دیپلماسی موفقی است که عمده آن در دولت رئیس جمهور شهید صورت گرفت. ایشان یک نگاه همه جانبه گرایانه داشت که طبق آن فعالیت‌های وزارت خارجه را در رابطه با چند کشور اروپایی و غربی محدود نکرد و با مناسب سازی سیاست خارجی و اهمیت دادن به اکثر کشور‌ها یکی از عوامل حضور پررنگ سران کشور‌های مختلف در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب است.

وی ادامه داد: دومین عامل این امر مقاومتی است که دولت سیزدهم از خود نشان داد آقای رئیسی در برابر تهاجمات غرب اقتداری را از خود به نمایش گذاشت که این اقتدار برای بسیاری از کشور‌ها قابل احترام بود چرا که پیشتر ایران را کشور پیرو سیاست‌های غربی میدانستند، اما الان میدانند که ایران به الگویی برای تامین نیاز‌های خود در برابر سلطه گری‌های غرب تبدیل شده است.

قناد باشی با اشاره به لزوم تداوم این سیاست‌ها در دولت چهاردهم خاطر نشان کرد: طبعا ریل گذاری‌های مثبتی را آقای رئیسی در سیاست خارجی انجام داد که هرکدام برکاتش از اکنون آشکار شده است؛ برای مثال سیاست موفق همسایگی هم موجب امنیت بیشتر در منطقه شده است و هم موجب فراهم شدن افزایش اقدامات اقتصادی شده است و در عرصه سیاسی هم توانسته انسجام منطقه‌ای ایجاد کند. همه جانبه گرایی موجب ایجاد روابط بسیار خوبی با کشور‌های شرق و آسیایی شده است که نتیجه روشن آن عضویت ما در شانگهای هست همچین سیاست جهانی ایشان موجب عضویت ایران در بریکس شد که اقتدار ایران را در جهان نشان داد.

این کارشناس منطقه تاکید کرد: دولت چهاردهم باید این ریل گذاری را به جد دنبال کند چرا که تمام اینها مبتنی بر منافع ملی است. همچنین ریل گذاری دیگری که بسیار مهم است فعال کردن معاونت اقتصادی وزارت خارجه بود که نشان داد یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی ما حل مشکلات اقتصادی با تاکید بر یافتن بازار‌های مناسب برای صادرات است و این سیاستی است که دولت چهاردهم میتواند ادامه دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.