سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار زرد هواشناسی اصفهان در باره کاهش کیفیت هوای استان

 اداره کل هواشناسی اصفهان در باره وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای استان از اوایل روز دوشنبه تا اوایل روز سه‌شنبه هفته جاری، هشدار سطح زرد صادر کرد.

اداره کل هواشناسی اصفهان  اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سرعت وزش باد در چوپانان به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسید و با توجه به پیش بینی وزش باد به نسبت شدید تا شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا تا اوایل روز سه‌شنبه این هفته، در مناطق شمال، شرق و مرکز استان از جمله آران بیدگل، کاشان، اردستان، مهاباد، بادرود، زواره، شاهین شهر و میمه، مورچه خورت، برخوار، کبوترآباد، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد، اصفهان خور و بیابانک، چوپانان، انارک، نایین، کوهپایه و ورزنه پیش بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار با غبارآلودگی و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، احتمال اختلال تردد در محور‌های نیمه شرقی و احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت در برخی مناطق وجود دارد.

اداره کل هواشناسی اصفهان از گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، بانوان باردار و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و ریوی خواست تا از حضور در فضای باز بویژه در فضا‌های پرتردد شهری خودداری کنند.

در این اطلاعیه همچنین در باره تردد و پارک خودرو زیر درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره هم هشدار داده شده است.

به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، خور و بیابانک و چوپانان با دمای ۴۷ گرمترین و بویین میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد، خنکترین نقاط استان است.

محمدرضا رفیعی پیش بینی کرد که دما در اکثر مناطق استان بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و در گرمترین ساعت‌ها، دمای شهر اصفهان به ۴۳ و در خنکترین ساعت‌ها به ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.