سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ چسبندگی شدیدی به لابی صهیونیستی دارد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: درباره جنگ غزه میان جمهوری خواهان و دموکراتها تناقض وجود دارد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر جنگ غزه اظهار کرد: برنده شدن دموکراتها در انتخابات آمریکا احتمالا تاثیر مثبتی بر پایان جنگ غزه خواهد داشت چرا که ترامپ طی یک دوره ریاست جمهوری خود ثابت کرد که تامین کننده مالی و نظامی تروریست بزرگ جهان اسرائیل است و چسبندگی شدیدی به لابی صهیونیستی دارد.

وی افزود: معتقدم اگر دونالد ترامپ در انتخابات پیش رو آمریکا پیروز شود کماکان به حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت و تلاش می‌کند تا کشورهای محورهای مقاومت را تضعیف کند.

هانی زاده متذکر شد: موضع گری کامالا هریس در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که دموکراتها نگاهی منفی به حزب افراطی لیکود دارند، همچنین ترامپ نیز اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا جنگ غزه را به پایان میرساند که این امر یک نوع رفتار تناقض میان جمهوری خواهان و دموکراتها است.

هانی زاده تصریح کرد: در مجموع سیاست کلی دو جناح اصلی آمریکا نسبت به تامین امنیت رژیم صهیونیستی ثابت و تغییر ناپذیر است لذا به نظر نمی‌رسد که برای پایان جنگ غزه و نتانياهو چندان فرقی ندارد که چه کسی در آمریکا به قدرت برسد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا که بسیار نیز محتمل است شرایط منطقه را پیچیده تر خواهد کرد و نگاه جناح افراطی اسرائیل به پیروزی ترامپ دوخته شده است به همین دلیل نتانياهو تلاش خواهد کرد که جنگ غزه را تا مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا ادامه دهد تا با پیروزی نامزد حزب جمهوری‌خواه جنگ به نفع اسرائیل خاتمه پیدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
با چسب دوقلو یا اوهو !
محمودزاده
۰۷:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
ایکاش همه مثل او بودن او با خروج نابخردانه از برجام زمینه ساز طوفان الاقصی شد و آنچه را که امروزه توسط جبهه مقاومت بر سر اسراییل امده که در تاریخ نظیر نداشته نتیجه خروج او از برجام است و همان طور که خسرو پرویز پادشاه ساسانی ایران با پاره کردن نامه حضرت ختمی مرتبت زمینه سقوط ساسانیان را فراهم اورد او هم با پاره کردن برجام زمینه نابودی اسراییل را