سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاروان پیاده محبان الرضای زرند در مسیر بارگاه امام رئوف

همزمان با ماه محرم، کاروان پیاده محبان الرضای شهرستان زرند برای بیست و پنجمین سال متوالی با پای پیاده عازم مشهد مقدس شد.

کاروان پیاده محبان الرضای شهرستان زرند با بدرقه گرم مردم، حرکت معنوی خود را از مسجد حضرت رقیه خاتون (س) و از جوار قبور مطهر شهدای گمنام پارک شهید و گلزار شهدای شهرستان زرند، آغاز کرد.
 
به گفته حجت الاسلام علیزاده روحانی کاروان محبان‌الرضا (ع) شهرستان زرند، این کاروان برای بیست و پنجمین سال متوالی در قالب بیش از ۷۰ نفر از دوستداران امام رئوف با پای پیاده به پابوس هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت می‌روند.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد اعضای این کاروان فرهنگی و معنوی را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و کوچکترین زائر امسال نوجوان متولد ۱۳۹۰ و مسن‌ترین زائر، مردی متولد ۱۳۲۰ است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: این کاروان مسافت ۸۴۰ کیلومتری زرند - مشهد مقدس را با عبور از مسیر راور، نایبندان، دیهوک، فردوس، گناباد و تربت‌حیدریه تا حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع) با پای پیاده طی و روزانه به‌طور متوسط  ۳۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند.

وی به برنامه‌های فرهنگی این کاروان در طول این سفر معنوی اشاره کرد و بیان داشت: برپایی نماز‌های جماعت اول وقت و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، بیان احکام، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در طول مسیر، خواندن دعای عهد، تفسیر قرآن کریم، زیارت عاشورا و زیارت امامزادگان از جمله برنامه‌های در طول مسیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.