کاروان پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) به ده زیار رسید

کاروان زائران امام رضا (ع) بعد از ۱۱ روز پیاده‌روی از عنبرآباد به ده‌زیار، روستای تعزیه ایران رسید.

همزمان با شام شهادت امام محمد باقر (ع)، کاروان پیاده روی حرم به حرم عنبرآبادی‌ها وارد ده زیار روستای تعزیه ایران شد و مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

حمید آزادی مدیر کاروان پیاده روی حرم تا حرم شهرستان عنبرآباد گفت: این کاروان ۲۷ خرداد از حرم مطهر امامزاده سید عبدالله منطقه مردهک در شهرستان عنبرآباد پیاده روی خود را به مقصد زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس آغاز کرده است.

او با بیان اینکه حدود ۷۰ نفر از جوانان و نوجوانان عنبرآبادی در این کاروان حضور دارند، افزود: کاروان در طول مسیر راه مورد استقبال بسیار خوب مردم در نقاط مختلف استان قرار گرفت و حدود ۱۱ روز در راه هستیم.

مدیر کاروان پیاده روی حرم تا حرم شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه کاروان از سال ۱۳۹۱ راه‌اندازی و به نام شهید محمد گلشنی از شهدای هیئت نامگذاری شده است، تصریح کرد: حضور در گلزار شهدای کرمان و زیارت مرقد مطهر سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی از برنامه‌های مهم این کاروان بود که انجام شد.

او با بیان اینکه کاروان حرم تا حرم قرار است روز عید سعید غدیر خم وارد مشهد مقدس و حرم مطهر امام رضا (ع) شود، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، قرائت ادعیه، زیارت عاشورا و ختم صلوات در طول مسیر بخشی از برنامه‌های کاروان است.

آزادی با قدردانی از مردم برای استقبال از کاروان و اسکان زائران امام هشتم، افزود: در طول مسیر پیاده‌روی مردم روستا‌های زیادی درخواست اسکان و پذیرایی از اعضای کاروان را دارند که به دلیل محدودیت زمان این امکان وجود ندارد.

کاروان پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) به ده زیار رسید

او با بیان اینکه مردم روستای ده زیار و خادمان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) هر ساله استقبال بسیار خوبی از اعضای کاروان دارند، تصریح کرد: شرکت در مجالس باشکوه تعزیه امام حسین (ع) در ده زیار باعث شد که این روستا هر ساله مقصد کاروان حرم تا حرم باشد.

مدیر کاروان زیارتی حرم تا حرم عنبرآباد با اعلام اینکه خوشبختانه تمام اعضای کاروان در سلامت هستند، بیان کرد: روحیه معنوی اعضای کاروان بسیار خوب است و امیدواریم بتوانیم در ترویج فرهنگ رضوی و اعتلای نام اهل بیت (علیهم السلام) و سیره رضوی در طول مسیر راه موفق باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار