سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده‌باش اورژانس آذربایجان‌غربی برای کمک به افراد دچار گرمازدگی

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی با اشاره به گرم‌شدن هوای استان طی روز‌های هفته جاری، گفت: این نهاد آماده کمک به افراد گرمازده است و در صورت تماس، تیم‌های درمانی اعزام خواهند شد.

فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: واحد‌های فرماندهی و عملیات این نهاد در همه شهر‌های استان آماده ارائه خدمات درمانی اورژانس به هم استانی‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از گرمازدگی با اقداماتی ساده قابل انجام است، افزود: نگه نداشتن کودکان یا سالمندان در وسیله نقلیه پارک شده خاموش از جمله مواردی است که در روز‌های گرم سال موجب بروز اتفاقات ناگواری می‌شود و باید از این امر اجتناب کرد.

رضازاده ادامه داد: قرارگرفتن در سایه در محیط بیرون، پرهیز از انجام فعالیت بدنی سنگین و نوشیدن مداوم مایعات از جمله دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی ادامه داد: البته باید توجه داشت که در زمان هوای گرم، از مصرف نوشیدنی‌های شیرین خودداری شود.

رضازاده با تاکید بر خنک نگهداشتن خانه‌ها در ادامه گفت: ر طول روز پنجره‌ها بسته شده و در صورت تابش آفتاب به داخل منزل کرکره‌ها پایین باشد.

وی اضافه کرد: پرهیز از رفتن به محیط بیرون در طول گرم‌ترین ساعات روز، دوش یا حمام آب سرد، استفاده از لباس‌های سبک، گشاد و به رنگ روشن از جنس الیاف طبیعی و حتی استفاده از کلاه لبه دار بزرگ و عینک آفتابی از جمله دیگر موارد پیشگیری از گرمازدگی است.

رضازاده همچنین در خصوص اقدامات اولیه برای فرد گرمازده بیان کرد: خارج کردن لباس‌ها از تن، سرد کردن بخش‌های انتهایی بدن با کیسه آب سرد روی گردن، شانه و کشاله ران، باد زدن به طور مرتب، اسپری کردن آب سرد با درجه ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد به بدن او از جمله این موارد است.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به صورت جدی باید از دادن هرگونه داروی تب بر مانند «استامینوفن» به فرد خود داری شود و اگر فرد فاقد هوشیاری است، او را به پهلو باید خواباند.

وی تاکید کرد: گرمازدگی می‌تواند یک حالت تهدید کننده حیات باشد و بیمار گرمازده باید به سرعت به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.