سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

چهار درصد سالمندان آذربایجان شرقی زیرپوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تنها چهار درصد از جامعه آماری سالمندان استان تحت پوشش مستقیم خدمات این مجموعه هستند.

 صحاف تعداد افراد سالمند بالای ۶۰ سال استان آذربایجان شرقی را ۵۳۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این افراد ۲۱ هزار و ۱۳۴ نفر به طور مستمر از خدمات بهزیستی استان بهره مند می‌شوند که در مقایسه با سایر استان‌ها آماری مناسب به شمار می‌رود.

وی تعداد سالمندان نگهداری شده در مراکز شبانه روزی بهزیستی آذربایجان شرقی را در زمان حاضر ۴۷۶ نفر اعلام کرد که در تعداد ۱۰ مرکز نگهداری می‌شوند.

صحاف آذربایجان شرقی را یکی از استان‌های پیر کشور برشمرد که نسبت جمعیت بالای ۶۰ سال آن در سال‌های اخیر روند بسیار صعودی به خود گرفته است و بر همین اساس در سال‌های آینده نیاز به مراقبت‌های توان بخشی از این قشر بیشتر خواهد شد.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز خدمات درمانی در منزل تحت نظارت بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از این مراکز تعداد ۶۸۰ نفر که عمده آنها را سالمندان تشکیل می‌دهند بهره مند می‌شوند.

صحاف تعداد مراکز مراقبت در منزل آذربایجان شرقی را پنج مرکز اعلام و اضافه کرد: در این مراکز نیز ۳۴۶ نفر تحت مراقبت‌های درمانی و توان بخشی سازمان بهزیستی قرار دارند.

 صحاف با اشاره به اینکه به طور میانگین ماهانه تعداد ۶۹ هزار و ۳۹ معلول از خدمات بهزیستی آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف بهره مند می‌شوند یادآور شد: ارزش مالی این نوع خدمات در هر ماه معادل پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از ارائه خدمات به تعداد هزار و ۵۷۲ نفر از معلولان ضایعه نخاعی در استان در هر ماه خبر داد که هزینه‌ ای معادل ۳۹۶ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

وی گفت:این مجموعه حمایتی ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار را در آذربایجان شرقی زیر پوشش دارد که ۵.۷۸ درصد کل مددجویان سازمان بهزیستی کشور را شامل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.